اخبار لوازم خانگی

مردم منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشند/ ابلاغیه ای برای ما ارسال نشده است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ضمن تایید افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت لوازم خانگی از ابتدای اردیبهشت ماه گفت: در این خصوص سازمان وظیفه سازمان حمایت است که ابلاغیه ای برای ما ارسال کند که تا به این لحظه هیچ گونه ابلاغیه ای از سوی این سازمان نسبت به عدم افزایش قیمت لوازم خانگی برای ما ارسال نشده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی ضمن تایید افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت لوازم خانگی از ابتدای اردیبهشت ماه گفت: در این خصوص سازمان وظیفه سازمان حمایت است که ابلاغیه ای برای ما ارسال کند که تا به این لحظه هیچ گونه ابلاغیه ای از سوی این سازمان نسبت به عدم افزایش قیمت لوازم خانگی برای ما ارسال نشده است.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» در خصوص صحبت های وزیر صنعت که گفته بود افزایش قیمت لوازم خانگی توجیهی ندارد، چراکه ارز در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، بیان کرد: ارز در اختیار برخی از تولیدکنندگان قرار گرفته  است. با افزایش هزینه خرید مواد اولیه تولیدکنندگان ناچار به افزایش قیمت هستند، چراکه حاشیه سود تولیدکنندگان بسیار کاهش یافته و با توجه به نیاز به تولید، مجبور هستند تا قیمت ها را افزایش دهند.

طحان پور افزود: افزایش قیمت ها صرفا مختص لواز خانگی نیست و در تمامی صنایع مانند خودرو، حمل و نقل، پتروشیمی، مس و …  این افزایش قیمت اتفاق افتاده است. نباید بین تولیدکنندگان لوازم خانگی با تولیدکنندگان سایر صنایع فرق قائل شد چرا که کارخانه های لوازم خانگی نیز مانند سایر کارخانجات هزینه های کارگر، بیمه، مالیات و مواد اولیه دارند. اما همیشه صنعت لوازم خانگی با توجه به اینکه با زندگی روزمره مردم سروکار دارد مورد انتقاد است.

طحان پور در پاسخ به اینکه آیا مردم منتظر کاهش قیمت ها باشند یا خیر، عنوان کرد: تجربه سال های گذشته نشان داده است که به جز چند مورد خاص مانند نرخ ارز و طلا، در سایر موارد، کاهش قیمت برای کالایی که به علت تغییرات ارز و افزایش هزینه مواد اولیه گران شده است، اتفاق نخواهد افتاد و مردم انتظار کاهش قیمت را نداشته باشند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان به وضعیت بازار در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: بازار لوازم خانگی با شروع ماه رمضان در رکود به سر می برد و برخی از فروشندگان روز خود را بدون فروش به پایان می برند. به عنوان مثال در سال های قبل و در ماه های اردیبهشت و خرداد بازار کولر و تجهیزات خنک کننده از فروش مناسبی برخوردار بود اما امسال با توجه به شرایط جوی و خنکی هوا، میزان فروش کولر نسبت به سال های قبل کاهش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟