سایر خبرها

بخش دهم/در حفظ و نگهداری لوازم خانگی خود کوشا باشید!

لوازم خانگی به منظور راحت کردن زندگی بشر اختراع شدند و ما در قبال این کمک بزرگ آنها فقط می توانیم از آنها نگهداری دقیقی انجام بدهیم تا هم بهترین استفاده رو ببریم و هم موجب افزایش طول عمر آنها شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  در این مطلب همراه ال کا ایران باشید تا با هم به نکاتی بپردازیم که با رعایت کردن آن ها می توانید سال های سال از این محصولات بدون هرگونه خرابی استفاده کنید.

 

مراقبت از ظروف تفلون

برای شستشوی ظروف تفلون از اسکاچ زبر و یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید؛ حتما ظروف تفلون را با ابر نرم یا تکه ای تور پرده شستشو دهید. همچنین برای شستشوی ظروف تفلون از مایع ظرفشویی استفاده کنید و از مصرف پودر لباسشویی برای این کار جدا خودداری نمایید

شایان ذکر است، قابلمه وظروف تفلون را باید پس از خرید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشوئید و سطح داخل آن را با روغن چرب کرده و چندین ساعت بگذارید بماند و سپس از آن برای تهیه غذا استفاده کنید.

همواره از قاشق های مخصوص برای ظروف نچسب و ظروف تفلون استفاده کنید . قاشق های مخصوص ظروف تفلون مانند قاشق یا کفگیر چوبی و یا کفگیر و ملاقه های با روکش تفلون می باشند. هرگز از قاشق استیل و یا وسایل مشابه ان در ظروف تفلون استفاده نکنید چرا که قاشق استیل کاملا به پوشش نچسب آسیب می زند وآن را از بین می برد .

در هنگام آشپزی با ظروف تفلون، اول همیشه روغن را در ظرف بریزید بعدا ظرف را روی اجاق گاز و شعله مناسب بگذارید . هیچ گاه قابلمه ، ماهیتابه و سایر ظروف تفلون را خالی بر روی شعله قرار ندهید .

نگهداری از ظروف مسی

 ظروف مسی نویا تازه قلع شده را با۲_۳لیوان شیر و قدری آب بجوشانید سپس خالی کرده و بشویید، سپس برای استفاده آماده می شود.

هر چند وقت یکبار می توانید با ترکیبات ساده و طبیعی ظروف مسی را درخشان کنید. با ترکیب آب لیمو و سرکه یا جوش شیرین ماده ای خمیری شکل تهیه کنید و با یک اسفنج نرم قابلمه و ماهی تابه مسی را برق بیاندازید. تا حد ممکن از نمک برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده نکنید چرا که ممکن است به مرور موجب کدر شدن هرچه بیشتر ظروف شود.

داخل ظروف مسی (روکش قلع) را با سیم ظرفشویی نشوییدبلکه اجازه دهید خوب خیس بخورد، سپس با اسکاج نرم بشویید

حرارت زیر ظرف مسی باید کمتر از ظرف های دیگر باشد زیرا به علت رسانایی زیاد مس، قلع داخل آن می سوزد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟