اخبار لوازم خانگی

تخصیص کد رهگیری برای لوازم خانگی تولید داخل/تولید ۱۰۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷ کد رهگیری برای کالای لوازم خانگی تولیدات داخلی داده می شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی­ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه تیترامشب در خصوص ظرفیت مصرف و میزان قاچاق لوارم خانگی در بازار ایران گفت: مصرف بازار ایران در لوازم های خانگی یخچال، یخچال فریزر و سای بای ساید یک میلیون و 500 هزار دستگاه، لباسشویی یک میلیون و 400 هزار دستگاه، اجاق گاز 700 هزار دستگاه، تلویزیون (وسایل صوتی و تصویری) 2 میلیون دستگاه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه 13 درصد قاچاق­ کل کشور مربوط به لوازم خانگی است.

­

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره­ به اینکه در کشور­ 2 برابر نیاز بازار، ظرفیت تولید تولید یخچال و لباسشویی داریم، افزود: متاسفانه 800 هزار دستگاه یخچال به طور رسمی به کشور وارد می شوند.

­

غزنوی با اشاره به اینکه در بحث اجاق گاز واردات کالای خارجی نداریم، گفت: به دلیل کیفیت مرغوب اجاق گاز ایران، رقبای خارجی توان رقابت با تولیدات داخلی این محصول ندارند.

­

عباس هاشمی مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت،در گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه آمار تولید لوازم خانگی منتخب سال گذشته 102میلیون و 300 دستگاه در کشور است، گفت: آمار سال 96 با توجه به قدرت خرید مردم، وضعیت بازار و مشکلات واحدهای تولیدی یک میلیون و 100 دستگاه در سال 96 تولید داشتیم.

­

وی افزود: لباسشویی یک میلیون و 900 هزار دستگاه ظرفیت تولید داشتیم که از این مقدار 900 دستگاه تولید شد و همچنین­ کولر آبی 2 میلیون و 300 دستگاه که 800 دستگاه تولید داشتیم.

­

­وی با بیان اینکه اهداف وزارت صنعت توانمندسازی واحدهای صنعتی است، گفت: حقوق ورودی لوازم خانگی را از 40 درصد به 55 درصد افزایش دادیم.

­

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های وزارت صنعت حمایت از قطعه سازان است، افزود: باتوجه به اینکه 30 تا 35 درصد آمار واردات در صنعت لوازم خانگی گزارش شده است، سعی داریم تولیدات قطعه سازی را توانمندتر کنیم.

­

هاشمی افزود: از 6 ماهه دوم سال 96 تمامی لوازم خانگی را در فهرست ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان بردیم تا تمام محصولات لوازم خانگی باید از شرکتهای خارجی نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند تا وارد کننده ضمن پرداخت حقوق دولت بتواند خدمات پس از فروش داشته باشد.

­

وی گفت: بحث رقم قاچاق کالا تقریبی است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا رقم مشخصی را اعلام نمی کند.

­

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت افزود: در 6 ماهه سال 97 کد رهگیری برای کالای لوازم خانگی تولیدات داخلی داده می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟