اخبار لوازم خانگی

توانایی بالای تولیدکنندگان داخلی در حوزه لوازم خانگی/افغانستان و پاکستان مقصد اصلی صادرات

غزنوی گفت: مقصد اصلی صادرات لوازم خانگی ایران، کشور‌های افغانستان و پاکستان است که عمده کالای صادراتی کولرآبی است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور اظهار کرد: ظرفیت تولید یخچال فریزر در کشور حدود ۳ میلیون دستگاه است حال آنکه نیاز بازار داخلی حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به میزان تولید لباسشویی تصریح کرد: ظرفیت تولید ماشین لباسشویی حدود ۳ میلیون دستگاه است حال آنکه نیاز بازار ۲ میلیون دستگاه است و حدود ۱ میلیون دستگاه ماشین لباسشویی به کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به واردات محدود اجاق گاز به کشور گفت: نیاز کشور به اجاق گاز در حدود ۱ میلیون دستگاه است که عمده آن در کشور تولید می‌شود و واردات اجاق گاز محدود به ۲۴ هزار دستگاه در سال است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به توانایی بالای تولیدکنندگان داخلی در حوزه لوازم خانگی بیان کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و ساخت کالای باکیفیت در کشور به دلیل واردات بی رویه بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند.

غزنوی با بیان اینکه بیشتر صادرات به کشور افغانستان و پاکستان است، اظهار کرد: مقصد اصلی صادرات لوازم خانگی ایران، کشور‌های افغانستان و پاکستان است که عمده کالای صادراتی کولرآبی است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، لوازم داخلی ۷ درصد و لوازم خارجی وارداتی ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

غزنوی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تأثیر چندانی در افزایش قیمت لوازم خانگی ندارد، گفت: در صورت تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان لوازم خانگی، قیمت لوازم خانگی افزایش محسوسی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟