اخبار لوازم خانگی

انقلاب اینترنت اشیا در صنعت لوازم خانگی

اینترنت اشیا در حال تغییر آینده بشر است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. در واقع اینترنت اشیا مفهوم اتصال هر ابزاری به اینترنت و یا سایر دستگاه های متصل است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  اینترنت اشیا در حال تغییر آینده بشر است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. در واقع اینترنت اشیا مفهوم اتصال هر ابزاری به اینترنت و یا سایر دستگاه های متصل است.

در سال های اخیر شاهد ورود موجی از دستگاه های هوشمند و خودکار به صنایع مختلف بوده ایم و در حال حاضر و با توجه به ظهور خانه هوشمند و فناوری اینترنت اشیا شاهد حضور این ابزارها در خانه خود هستیم.

کنترل دمای اتاق خواب، تنظیم ماشین ظرفشویی و یا لباسشویی به وسیله گوشی همراه و حتی آماده شدن قهوه پیش از برخاستن از تخت در فیلم های علمی و تخیلی سال های نه چندان دور به وفور دیده می شد و امروزه شاهد تحقق این رویاها هستیم.

به عبارت دیگر، اینترنت اشیا یک داستان علمی تخیلی بوده که به واقعیت پیوسته است.

زمانی که وسایل خانه از طریق سرورها و یا سنسورها به اینترنت متصل می شوند، ارتباط افراد نیز با وسایل خانگی کاملا تغییر پیدا می کند.

وسایل خانگی با اتصال به اینترنت به مجموعه ای از آمار و اطلاعات دسترسی پیدا می کنند ودر نتیجه از توانایی پیش بینی سناریوهای احتمالی برخوردار می شوند.

پیش از این نگرانی های در خصوص امنیت خانه برای افراد وجود داشت اما با ظهور اینترنت اشیا، افراد می توانند به سفر رفته و به کمک سیستم امنیت خانه های هوشمند توانایی کنترل و مشاهده وتصاویر خانه هایشان را داشته باشند.

علاوه بر این، موضوع مصرف انرژی لوازم خانگی و صرفه جویی از دغدغه های این روزهای بشر است که به لطف اینترنت اشیا، این مشکل نیز برطرف شده است.

اتصال دستگاه های خانگی به شبکه هوشمند تا حد زیادی به کاهش مصرف انرژی کمک کرده و تحولی عظیم در این مسیر محسوب می شود.

تصور این که در هنگام خرید از کالاهای مورد نیاز و محتویات یخچال خانه خود اطلاع دارید، شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اینترنت اشیا آن را ممکن کرده است.

در حقیقت، فناوری اینترنت اشیا به منظور راحت تر کردن زندگی به وجود آمده که در سال های آینده تمامی جوانب زندگی بشر را در بر خواهد گرفت و افراد، فرآیند ها و فناوری ها را به یکدیگر نزدیک می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟