سایر خبرها

عبور اوج مصرف برق از 55 هزار مگاوات

اوج مصرف برق روز گذشته از پیک کل سال ۹۶ عبور کرد و به بالای ۵۵ هزار مگاوات و ۴۰۰ مگاوات رسید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اوج مصرف برق روز گذشته از پیک کل سال ۹۶ عبور کرد و به بالای ۵۵ هزار مگاوات و ۴۰۰ مگاوات رسید.
به گزارش وزارت نیرو، بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، اوج مصرف برق در روز یکشنبه (11 تیر)، با ثبت رقم جدید مصرف، به میزان 55 هزار و 432 مگاوات گزارش شد.
این رقم جدید، بالاتر از پیک کل سال گذشته که سال گذشته در روز چهاردهم تیر حدود 55 هزار و 364 ثبت شده بود، قرار گرفت.
میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با 824 مگاوات ثبت شد که سهم صادرات از این میزان 321 مگاوات و واردات برق نیز 503 مگاوات بود.
همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته سه هزار و 503 مگاوات بود که در مقایسه با روز شنبه که میزان آن چهار هزار و 4 مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش 500 مگاوات کاهش داشته است.
این رقم جدید برای اوج مصرف برق یک هشدار برای نزدیک شدن مصرف به حداکثر توان قابل تولید در نیروگاه های کشور است. همچنین با توجه به گرم شدن دمای هوا در اکثر استان های کشور، ضروری است که مشترکان در مصرف برقِ بخش خانگی حداکثر صرفه جویی را به عمل آورند و در ساعت های پیک از به کارگیری لوازم برقی پر مصرف خودداری کنند تا هم وطنان به ویژه در مناطق گرم جنوب کشور نیز از نعمت برق برخوردار باشند./تی نیوز

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟