سایر خبرها

تفاوت لیست ارزبگیران واردات گوشی بانک مرکزی و وزارت ارتباطات

بعد از انتشار لیست اسامی شرکت‌های وارداتی دریافت‌کننده ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان توسط بانک مرکزی، اختلاف آماری میان لیست از پیش منتشر شده وزیر ارتباطات با این نهاد بانکی محرز شد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اوایل تیر ماه سال جاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست اسامی واردکنندگان گوشی تلفن همراه را که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، منتشر کرد.

این وزارتخانه با اعلام فهرستی از 40  شرکت واردکننده گوشی همراه در بیانیه‌ای نوشت: از ابتدای سال 97 تا 29 خردادماه به 40 شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است؛ 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده‌شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند.

همچنین گفته شده که رقم کل ارز اختصاص‌یافته به 40 شرکت مذکور 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو بوده که تاکنون محموله‌هایی با مجموع رقم 75 میلیون و 283 هزار و 860 یورو با عاملیت 30 شرکت واردکننده از گمرک ترخیص شده است.

با توجه به اینکه بانک مرکزی از 21 فروردین ماه سال جاری در راستای سیاست جدید ارزی اتخاذشده به‌منظور مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، به کالاهای ثبت‌سفارش‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز مورد نیاز را تخصیص داده و تأمین کرده، روز گذشته در راستای شفاف‌سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز با توجه به تأکید و دستور رئیس‌جمهور، فهرست کالاهایی که در این مدت ارز رسمی 4200 تومانی دریافت کرده‌اند را منتشر کرد.

در این لیست اختلاف آماری بین آنچه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد ارز تخصیص داده شده به شرکت های واردکننده گوشی مطرح کرده(حدود 220 میلیون یورو) و جداول بانک مرکزی در مورد ارز پرداختی به این شرکت ها(حدود 118 میلیون یورو) وجود دارد.

محمد جواد آذری جهرمی درباره دلیل وجود این اختلاف آماری در دو لیست عنوان کرد: دلیل این موضوع مربوط به بازه زمانی گزارش است.

وزیر ارتباطات افزود: گزارش وزارت ارتباطات مربوط به اول فروردین تا 29 خرداد است در حالیکه بازه گزارش بانک مرکزی از 21 فروردین تا نهم تیرماه است.

البته وی این را هم گفت که گزارش بانک مرکزی دقیق‌تر است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟