اخبار لوازم خانگی

قاچاق در سال گذشته ١٢ میلیارد دلار کاهش داشت/ کالا‌های با ارزش صادراتی صادرات مجدد خواهد شد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: حجم قاچاق در سال گذشته نسبت به سال‌های اخیر از ٢٥ میلیارد دلار به ١٢ میلیارد دلار کاهش یافته است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی مویدی در نشست خبری صبح امروز بیان کرد: حجم قاچاق در سال گذشته نسبت به سال‌های اخیر از ٢٥ میلیارد دلار به ١٢ میلیارد دلار کاهش یافته و بررسی‌های تکمیلی بر روی این موضوع در حال انجام است.

 
وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان واردات گوشی تلفن همراه و ریجستری در داخل کشور گفت: این موضوع به هیچ عنوان عملی نیست و گوشی تلفن همراه باید خارج از کشور ریجستری و سپس وارد شود و تمامی افکار در این باره کذب است و در طرح ریجستری سهم قاچاق موبایل به حداقل رسیده است.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: مکانیزیم ثبت کالا‌های وارداتی به کشور در حال بررسی است و به زودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.
 
مویدی عنوات کرد: موضوع مربوط به کوله بران بررسی و شرایطی برای این افراد در نظر گرفته شد تا از این طریق قاچاق به حداقل برسد و از طرفی حقوق کوله بران نیز در این مورد در نظر گرفته شد.
 
وی عنوان کرد: واردات ١٨ قلم محصول کشاورزی از جمله گندم و دام ممنوع شده ولی در این میان هر چند اندک دام به صورت قاچاق از مرز‌های وارد کشور می‌شود.
 
مویدی در توضیح شرایط ورود و خروج ارز توسط مسافران گفت: ارز همراه مسافر که به موجب مصوبه دولت یک بار در سال به مسافران پرداخت می‌شود که شرایط ارز همراه مسافر برای ورود ارز تا ١٠ هزار یورو بدون اظهار و بیشتر باید احراض شود.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد:ارز مسافران برای خروج در سفر‌های زمینی ٢ هزار یورو و هوایی ٥ هزار یورو خواهد بود و رقم بیشتری از اعداد مذکور برای بیماران یا دانشجویان احراض می شود، در غیر این صورت قاچاق محسوب شده و توقیف و پیگرد قانونی خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: در امحای کالا‌های قاچاق در روز جاری تنها کالا‌های خوراکی، بهداشتی، دارویی و گروه کالایی کشاورزی که غیر بهداشتی و استاندارد هستند امحا می‌شود، کالا‌های با ارزش صادراتی صادرات مجدد خواهد شد و سایر کالا‌های لوکس نیز در داخل کشور به مزایده گذاشته خواهد شد و به فروش می‌رسد و ارز آن به خزانه کشور واریز می‌شود.

منبع : میزان

 

نظر شما چیست؟