اخبار لوازم خانگی

چطور با آیفون X، سلفی های پرتره بگیریم

از حالت پرتره برای اولین بار در آیفون ۷ پلاس رونمایی شد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا در تصاویر، پس زمینه سوژه را کمی تار و محو کند و در نهایت افکتی دوست داشتنی به تصویر می دهد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از حالت پرتره برای اولین بار در آیفون ۷ پلاس رونمایی شد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا در تصاویر، پس زمینه سوژه را کمی تار و محو کند و در نهایت افکتی دوست داشتنی به تصویر می دهد که در دوربین های حرفه ای (DSLR) یافت می شود.

امسال با معرفی آیفون X، اپل این قابلیت را به دوربین سلفی آورده است.

همچنین اپل قابلیت جدیدی را به نام حالت نوردهی استودیویی پرتره را به آیفون جدید اضافه کرده که عکس برداری با این گوشی را بیش از پیش لدت بخش می کند.در آیفون X قادر خواهید بود، از این قابلیت ها در هر دو دوربین جلو و پشت استفاده کنید.

البته در آزمایش هایی که ما انجام دادیم مشخص شد که دوربین جلوی آن به خوبی دوربین پشت از پس انجام این کار بر نمی آید و کمی مرز میان سوژه و پس زمینه را ادغام می کند.

تشخیص عمق تصویر و نقشه سازی سه بعدی دوربین برای خلق تصاویر پرتره به لطف سنسور هایی که اپل برای قابلیت Face ID در آیفون X تعبیه کرده، انجام میشود.

برای شروع بر روی حالت پرتره (portrait mode) بزنید و سپس با استفاده از نوار جا­به­جایی به حالت نوردهی پرتره(portrait lightning effect)بروید. هم اکنون گزینه هایی که مشاهده می کنید عبارتند از نورپردازی استودیویی (studio light) ، نورپردازی مرئی(contour light)، نورپردازی صحنه نمایش(stage light) و نورپردازی صحنه نمایش مونو(stage light mono).

هرکدام از این گزینه ها هم سوژه و هم پس زمینه را تحت تاثیر قرار می دهد.هر وقت یکی از این حالت ها را انتخاب کردید موقع زدن دکمه شاتر است.

برای گرفتن یک پرتره خوب با آیفون، مقداری زمان و صبر نیاز است ولی در نهایت نتیجه، شما را خوشحال خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟