اخبار لوازم خانگی

خانه هوشمند یعنی پایان اتلاف انرژی در ایران

جلوگیری از اتلاف انرژی از دغدغه های اصلی کشورهای صنعتی و البته ایران است. در فصل گرما و تابستان بیش از فصول دیگر این مشکل در کشورمان احساس می شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جلوگیری از اتلاف انرژی از دغدغه های اصلی کشورهای صنعتی و البته ایران است. در فصل گرما و تابستان بیش از فصول دیگر این مشکل در کشورمان احساس می شود.

راه های زیادی به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی ارائه شده که به نظر می رسد برای برطرف کردن این مشکل کافی نبوده است.

با توجه به اهمیت این موضوع، شرکت های زیادی در سراسر جهان به دنبال معرفی سیستم و تجهیزاتی در این راستا هستند.

یکی از جدیدترین ایده هایی که در سال های اخیر به وفور از آن صحبت می شود، موضوع خانه هوشمند و در واقع سیستم‌های مدیریت انرژی ساختمان است.

خانه هوشمند و یا لوازم خانگی هوشمند با هدف بهینه سازی در مصرف انرژی و ایجاد آسایش و امنیت بیش تر در حال توسعه است و در سال های اخیر شاهد فعالیت گسترده غول های تکنولوژی جهان دراین بخش بوده ایم.

مزایای خانه هوشمند و اهمیت جلوگیری از اتلاف انرژی در کشورمان منجر شده تا شرکت های زیادی در این حوزه سرمایه گذاری کنند و در نتیجه شاهد روزافزون عرضه این محصولات هوشمند به بازار ایران باشیم.

سیستم های هوشمند نه تنها امنیت را برای افراد فراهم می کنند بلکه مصرف انرژی را نیز کاهش داده و امکان یکپارچه سازی و مدیریت اعلان حریق، سیستم هشدار، دزدگیر و کنترل دسترسی را نیز به وجود می آورد.

بخشی از مزایای هوشمند سازی منازل به شرح ذیل است:

  • تجهیزات با گوشی موبایل، تبلت، ریموت کنترل و اینترنت
  • قطع خودکار گاز، آب و برق ساختمان در هنگام وقوع زلزله برای کاهش خسارات ثانوی
  •  مانیتورینگ مصرف انرژی تجهیزات
  • امکان مشاهده و نظارت بر وضعیت تجهیزات از طریق نرم افزار
  • افزایش امنیت ساختمان با سیستم‌های امنیتی و کنترل تردد پیشرفته

صنعت لوازم خانگی بیش از صنایع دیگر تحت تاثیر بازار نوظهور محصولات هوشمند قرار گرفته و شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی از بازیگران اصلی این سناریو محسوب می شوند.

ال جی در اوایل سال جاری از لوازم خانگی هوشمند خود شامل یخچال، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی و ماشین‌ ظرف‌شویی پرده‌برداری کرد و در واقع این ابزارها نوید دست‌یابی به خانه‌ای هوشمندترمی‌دهند.

یخچال چند درب اینساویو مدل LMXS30796Mاز جمله محصولات هوشمندی است که در اوایل سال جاری خوش درخشید.

این یخچال به یک پنل ال‌سی‌دی لمسی مجهز است که به شما اجازه می‌دهد به دنبال دستور پخت غذاها بگردید و یا از محتویات داخل یخچال آگاه شوید.

شایان ذکر است که این نخستین یخچالی است که از دستیار هوشمند آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ نیز از همانند رقیب دیرینه اش در این حوزه فعالیت گسترده داشته و محصولاتی مانند یخچال فریزر Family Hub 2و ماشین لباسشویی QuickDriveروانه بازار کرده است.

در نتیجه، تاسیسات هوشمند و یا لوازم هوشمند دستیابی به صرفه جویی در مصرف انرژی را ممکن می کند و می تواند یک راه حل اساسی برای کشورمان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟