اخبار لوازم خانگی

ابلاغیه جدید وزیر صنعت برای جلوگیری از تقلب در ثبت سفارش کالا

وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت طی نامه‌ای به رییس سازمان توسعه تجارت مواردی را در خصوص ثبت سفارش کالا ابلاغ کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق این ابلاغیه خدمات الکترونیکی ثبت سفارش دائما توسط یک کارشناس فنی رصد و هرگونه حفره امنیتی و امکان تقلب و سواستفاده باید از میان برود.

همچنین لیست اقلام وارداتی که قبل از ممنوعیت ورد دارای قبض انبار معتبر گمرکی بوده اند و یا تامین ارز شده باشند با استعلام از گمرک در اختیار سازمان‌های حمایت و امور مالیاتی قرارگیرد تا مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و حاشیه بازار و مالیات بر درآمد اتفاقی محاسبه شود.

همچنین بر اساس ابلاغیه جدید شریعتمداری و با توجه به اعتراض برخی وارد کنندگانی که با استناد مدارک قبل از تاریخ ممنوعیت ورود اقلام، اقدام به سفارش گذاری غیر قابل فسخ کرده اند و یا کالای خریداری شده شان در راه بوده است، باید این اعتراضات در کمیسیون ماده ۱۴ مطرح شود و در صورت صدور جواز ورود و ترخیص، لیست اقلام وارداتی مشمول بند ۲ خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین دستور داد اطلاعات مربوط به کلیه کالاهای وارداتی از ابتدای سال جاری تا زمان ممنوعیت از گمرک استعلام شود و جهت رسیدگی در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرارگیرد تا دررد صورت فروش بیش از قیمت قانونی جهت وصول مالیات بر درآمد اتفاقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟