سایر خبرها

آیا سامسونگ در بازی ۵G در زمین خود به هوآوی می‌بازد؟

در حالی‌که نام سامسونگ الکترونیک با تکنولوژی در کره‌جنوبی گره خورده است، یک رقیب جدی در رقابت با این شرکت در کشور خودش برای ایجاد نسل پنجم شبکه بی‌سیم یعنی ۵G وجود دارد. شرکت Huawei Technologies هم‌اکنون در مسیر عرضه تجهیزات به هر سه اپراتور مطرح در کره جنوبی بوده و ارزش قرارداد اولیه حدود ۹ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با توجه به اینکه کره جنوبی تلاش دارد اولین کشوری باشد که شبکه ۵G را سطح ملی راه‌اندازی کند، تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی از سراسر دنیا هم‌اکنون تلاش دارند تا تجهیزات مرتبط با این پروژه ملی را نظیر سوییچ‌ها، رادیوهای بی‌سیم، تجهیزات ایستگاه‌های مخابراتی و . . . را به این کشور بفروشند. در حالی‌ که سامسونگ به دلیل گوشی‌های هوشمند و چیپ‌های حافظه‌اش شناخته شده، در ارتباط با تجهیزات پیشرفته مخابراتی نسبت به رقبای خود شاید حرف چندانی نداشته باشد.

هوآوی که هم‌اکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه شناخته شده، در حوزه شبکه‌های ۵G هم پیشرفت‌های زیادی داشته است با سرمایه‌گذاری زیاد خود این حوزه به یکی از اصلی‌ترین دارندگان ثبت اختراع‌های گوناگون در حوزه ۵G در دنیا شناخته می‌شود. جالب است بدانید ترامپ هم اوایل سال جاری با جلوگیری کردن از معامله Broadcom و Qualcomm ، اجازه نداد Broadcom شرکت Qualcomm را بخرد چراکه با این کار احتمال پیش افتادن بیشتر شرکت‌های چینی در این حوزه از شرکت‌های آمریکایی بیشتر می‌شد.

پارک جین هیو قائم مقام اپراتور کره‌ای SK Telecom در این باره گفت: “هوآوی فعالیت‌های خود را در حوزه ۵G زودتر از بقیه شرکت‌ها آغاز کرده و از این حیث از بقیه جلوتر است و ما در این مورد با موضع باز و بدون تعصب برخورد می‌کنیم”.

اپراتور SK Telecom و رقبای کوچک‌تر آن مانند KT Corp و LG Uplus بیش از ۵۶ میلیون مشترک در کره جنوبی دارند که ۵ میلیون بیش از جمعیت این کشور ۵۱ میلیون نفره است. هزینه در انتخاب تجهیزات برای این اپراتورها با این تعداد از مشترکان عاملی تعیین‌کننده است. هم‌اکنون LG Uplus  تمایل خود را برای بهره‌گیری از تجهیزات Huawei در پروژه‌های ۵G خود اعلام کرده است. دو اپراتور دیگر یعنی SK Telecom و KT هم علاوه بر هوآوی، بهره‌گیری از تجهیزات نوکیا، سامسونگ، اریکسون را در دستور بررسی خود دارند. هفته گذشته وزیر فناوری کره ملاقاتی با سران سه اپراتور کره‌ای داشت تا طرح‌های آنها برای پیاده‌سازی شبکه‌های ۵G را بررسی کند و به نظر می‌رسد این نشست Huawei به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها مطرح شده باشد.

درحالی‌ که سامسونگ هیچ وقت سهم بازار بزرگی از بازار شبکه‌های بی‌سیم و مخابراتی نداشته است، همواره به بازار داخلی خود برای این پروژه‌ها متکی بوده است. هوآوی در سوی دیگر با رقابت با برندهای دیگر همواره سعی در ارائه تجهیزات مقرون به صرفه با خدمات مشتریان مثال‌زدنی بوده است. به عقیده کارشناسان جذابیت قیمتی تجهیزات Huawei در کنار رهبری این برند در بازار ۵G ، تجهیزات آن را به یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای این نسل جدید شبکه‌ها تبدیل کرده است.

موفقیت هوآوی در بازار تجهیزات موبایل برای مصرف‌کنندگان نهایی هر روز فاصله این شرکت را با سامسونگ و اپل کمتر می‌کند. هم‌اکنون سامسونگ ۲۱ درصد و هوآوی ۱۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند که همانطور که ذکر شد این فاصله هر روز کمتر می‌شود. این خطر موجب شده شبکه‌های ۵G برای سامسونگ اهمیت زیادی داشته باشد چرا که این شرکت قصد دارد در کشورهایی مانند ژاپن و کره‌جنوبی که قصد سرمایه‌گذاری گسترده روی ۵G را دارند موقعیت خود مستحکم‌تر کند.

به عقیده کارشناسان عرضه تجهیزات ۵G به اولین کشوری که قصد سرمایه‌گذاری ملی در آن را دارد برای هر شرکتی می‌تواند سمبل موفقیت‌های زیادی در حوزه ۵G باشد. هوآوی در خانه جایگاه بسیار مستحکمی دارد که با تکیه بر آن می‌تواند به بازارهای دیگر حمله کند که این کار را برای سامسونگ در خانه خود بسیار مشکل می‌کند چرا که اگر سامسونگ در زمین خود ببازد توسعه مجدد آن در بازار ۵G بسیار مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟