اخبار لوازم خانگی

احتکار یا وابستگی در تولید/ گلایه تولیدکنندگان داخلی از نبود قطعات

به نظر می رسد وابستگی در تولید به مواد اولیه خارجی عمده ترین چالش این روزهای صنعت کشور است و باید تا دیر نشده فکری به حال آن کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی کشور روزهای پر فرازو نشیبی را سپری می کند. از طرفی گرانی محصولات داخلی و خارجی و از طرف دیگر گلایه واحدهای صنفی که معتقدند تولیدکنندگان داخلی از عرضه محصولات به بازار جلوگیری کرده اند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، قیمت محصولات تولید داخل از ابتدای سال تا به امروز افزایش قیمت 40 درصدی را تجربه کرده است که همین ابر سبب شده تا نوک پیکان انتقادات به سمت تولیدکنندگان داخلی نشانه برود.

منقدین بر این باورند که با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از خرداد ماه آغاز شده، این افزایش قیمت آن هم در زمانی که شرایط بازار برای فروش محصولات داخلی محیا تر است، غیر منطقی بوده و سازمانهای نظارتی باید در این موضوع ورود کنند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران عنوان کرد که روز شنبه هفته جاری جلسه ای با حضور تولیدکنندگان داخلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این جلسه تولیدکنندگان داخلی از مشکلات پیش روی خود سخن گفتند.

وی ادامه داد : موضوع احتکار تولیدکنندگان داخلی مطرح نیست و آنها در بحث تولید به مشکل برخورده اند. به عنوان مثال برای تولید یخچال برخی از قطعات های تک هستند که در ایران تولید نمی شوند و با توجه به وابستگی بسیاری از تولیدات داخلی به واردات برخی از مواد اولیه، هم اکنون امکان تولید وجود ندارد. البته برخی از قطعات همچنان در گمرک است که در ترخیص آن نیز مشکلات فراوانی وجود دارد.

این منبع آگاه گفت : موضوع دیگری که در آن جلسه مطرح شد، بحث افزایش قیمت مواد اولیه در ایران بود. تولیدکنندگان می گویند که مواد اولیه تولید مانند محصولات پتروشیمی و آلیاژها گران شده و همین امر سبب افزایش قیمت نهایی محصول می شود.

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، به نظر می رسد وابستگی در تولید به مواد اولیه خارجی عمده ترین چالش این روزهای صنعت کشور است و باید تا دیر نشده فکری به حال آن کرد.
 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟