سایر خبرها

زیان های وسایل سرمایشی در هنگام خواب

فن ها و وسایل سرمایشی علاوه بر کمک به رهایی از گرما و داشتن خوابی با کیفیت بالا مضراتی نیز دارد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با گرم شدن هوا بسیاری از افراد به فن های خنک کننده و پنکه برای خنک شدن در شب های گرم وابسته هستند اما اگر فن ها مسدود و به اندازه کافی تمیز نباشند برخی افراد به طور ناخواسته با اثرات نامطلوب بر روی سلامتی مواجه می شوند.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، دکتر «مایکل بنینگر» از کلینیک کلولند از اوهیو گفت: به یاد داشته باشید که فن ها در بیشتر موارد سودمند هستند، نه تنها برای کمک به رهایی از گرما بلکه برای بهبود کیفیت خواب. هوای خنکی که از طریق باز شدن پنجره یا فن های الکترونیکی ایجاد می شود می تواند به تنفس بهتر افراد در هنگام خواب کمک کند مگر اینکه هوا خشک باشد.

اگر شما اغلب با درد ماهیچه بیدار می شوید دلیلی برای اجتناب از داشتن فن به هنگام خواب دارید.

طبق گفته یک مشاور خواب؛ غلظت هوای سرد بر روی بخش های خاصی از بدن می تواند ماهیچه ها را سفت و باعث گرفتگی عضلات شود.

براساس این گزارش ، این مشکل به طور ویژه در افرادی که صورت و گردنشان در نزدیکی فن ها قرار دارد اتفاق می افتد. اگر شما صبح ها با گرفتگی گردن بیدار می شوید ممکن است در طول شب در معرض مستقیم باد فن قرار گرفته باشید.

گاهی اوقات هوای فن ها بر بیرون بدن تاثیر می گذارد. افرادی که به طور مستقیم در معرض هوای فن ها قرار می گیرند با از دست دادن رطوبت پوست شان دچار خشکی پوست می شوند. بنابراین کسانیکه پوست حساسی دارند باید از مرطوب کننده ها و لوسیون ها استفاده کنند.

علاوه بر این فن ها می توانند گرد و غبار و را به آسانی بر روی لبه های خود جمع آوری کنند. اگر آنها به اندازه کافی تمیز نباشند می توانندخطری برای سلامتی افرادی که از آلرژی رنج می برند، باشند.

همچنین فن ها در طول شب ذرات مضر را در اطراف اتاق پخش می کنند.

به طور کلی فن ها مفید هستند بنابراین افرادی که با خشکی پوست، واکنش های آلرژیک و گرفتگی عضلات بیدار می شوند توصیه می کنیم که جایگزینی برای آنها داشته باشند یا تغییراتی در نحوه چگونگی استفاده و تمیز کردن فن ها ایجاد کنند.

راه های دیگری برای مقابله با گرما در شب، پوشیدن لباس های سبک تر، داشتن آب کافی درکنار خود به هنگام خواب و گرفتن دوش قبل از خواب است./فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟