اخبار لوازم خانگی

بخش سوم/ گذری بر تاریخچه لوازم خانگی

چندین نسل است که لوازم خانگی زندگی روزمره بشر را آسان تر کرده است و به انجام کارها سرعت بخشیده است.در این مطلب قصد داریم تا به تاریخچه این محصولات حیاتی بپردازیم.با ال کا ایران همراه شوید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چندین نسل است که لوازم خانگی زندگی روزمره بشر را آسان تر کرده است و به انجام کارها سرعت بخشیده است.در این مطلب قصد داریم تا به تاریخچه این محصولات حیاتی بپردازیم.با ال کا ایران همراه شوید.

 

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی به شکل تجاری و کاربردی امروز توسط دو شخص به نام های ژوئل هاتون و ال ای الکساندر در اواسط قرن 19 اختراع شد که ماشین ظرفشویی های مذکور با استفاده از چوب ساخته می شد و اما تاریخچه نخستین وسیله ای که به عنوان ماشین ظرفشویی شناخته می شود مربوط به سال 1886 است.

یک خانم ثروتمند به نام ژوزفین کوچران به دلیل این که  ظرف ها با سرعت بیشتری شسته شوند و ظروف کمتری هم حین شستن بشکنند، ماشین ظرفشویی را در سال 1886 اختراع کرد اما تا پیش از دهه 1930 در میان مردم رایج نبود.

ماشین ظرف شویی خانم کوچران به شکلی طراحی شده بود که ظرف ها، فنجان ها و نعلبکی ها درون آن چیده می شدند، بعد به وسیله یک موتور، آب و ماده شوینده به ظروف اضافه می شد و ظرف ها شسته می شدند.

خانم کوچران اختراع خود را در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال۱۸۹۳ به نمایش گذاشت و در نهایت شرکت کیچن اید خط تولید آن را راه اندازی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟