اخبار لوازم خانگی

رونمایی از سیستم عامل اندروید پی در سال جاری

گوگل امروز جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید (اندروید ۹) را تحت عنوان Android Pie برای کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل عرضه کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چند ماه پیش بود که گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید اعلام کرد که می‌خواهد طی سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به‌طور رسمی از نسخه جدید و توسعه یافته سیستم عامل اندروید ملقب به اندروید پی ( Android P ) رونمایی کند.

گوگل هر ساله با اختصاص دادن یک نام اختصاری و موجز از نسخه‌های جدید و به‌روزرسانی شده سیستم عامل اندروید پرده‌برداری می‌کند. اندکی پس از عرضه اندروید اوریو، گمانه‌زنی‌ها درباره نام خوشمزه نسخه بعدی اندروید آغاز شد چراکه این غول تکنولوژی همواره نام غذا و خوراکی‌های خوشمزه و معروف در جهان را برروی نسخه‌های مختلف از اندروید خود می‌گذارد.

مدت‌ها بود که درباره نام نسخه جدید اندروید گمانه‌زنی‌های بسیاری در فضای مجازی منتشر شده بود و حالا گوگل با انتشار نسخه رسمی و نهایی آن برای گوشی‌های هوشمند پیکسل، نام آن نیز به طور رسمی و نهایی اعلام شد.

برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.

بنابراین انتظار می‌رود اندروید ۹ (اندروید پای) تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده ۲۰۱۹ میلادی برای تمامی گوشی‌های جدید با سیستم عامل اندروید عرضه و ارائه شوند. از امروز کاربران قادر خواهند بود به‌روزرسانی اندروید پای را به‌صورت OTA دریافت کنند. این موضوع همچنین درباره تمام دستگاه‌های دیگری که به برنامه‌ی اندروید بتا پیوسته‌ بودند (شامل گوشی‌های سونی، شیائومی، نوکیا، اوپو، ویوو، وان‌پلاس و اسنشال) در کنار دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان نیز صدق می‌کند.

با این حال، انتشار نسخه به‌روزرسانی و نهایی اندروید پای می‌تواند به‌روزرسانی بزرگی باشد که تنها نکته منفی آن، هم‌اکنون عدم نصب برنامه سلامت دیجیتال به صورت پیش فرض بر روی آن است. اما از جدیدترین قابلیت‌های این نسخه از سیستم عامل می‌توان به نوار ناوبری جدید، سیستم مدیریت تظبیق پذیر و فناوری  یادگیری ماشینی اشاره کرد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟