اخبار لوازم خانگی

برای حمایت از کالای ایرانی همه باید پای کار باشند

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: حمایت از کالاهای داخلی با کیفیت یکی از بهترین گزینه ها در بحث خنثی سازی تحریم ‌ها و محدودیت های بین المللی است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: حمایت از کالاهای داخلی با کیفیت یکی از بهترین گزینه ها در بحث خنثی سازی تحریم ‌ها و محدودیت های بین المللی است.
علی عوض پور افزود: بحث حمایت از تولیدی داخلی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان نظام بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: برای حمایت از کالای ایرانی همه باید پای کار باشند چرا که تحقق این شعار راهبردی از توان یک وزارتخانه، سازمان و نهاد خارج است.
دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: برای تحقق اهداف شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی سیاست های پولی و بانکی، بیمه ای، مالیاتی و غیره باید هم راستای این شعار باشد.
وی ضمن اشاره به تدوین لایحه اصلاح قانون نظام صنفی افزود: در این قانون به جهت حمایت تولید داخلی باید یکسری سیاست های تشویقی و ترغیبی وجود داشته باشد.
عوض پور اظهارداشت: سیاست های تشویقی فعلی در راستای حمایت از تولید داخلی سیاست های اثرگذاری نبوده بلکه باید دستخوش تغییر و تحول شود.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد کلان و حاکمیت صورت گیرد.
دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: جدا از این باید به دنبال ایجاد مزیت های نسبی رونق تولید و در عین حال فضا را برای رقابتی کردن تولیدات ساخت داخل مهیا کرد.
وی در ادامه نقش اصناف را در حمایت از کالاهای ایرانی بسیار پر رنگ برشمرد و یادآورشد: این مجموعه با در دست داشتن نظام توزیع کالا جایگاه محوری در راستای تحقق شعار سال دارد.
برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 به مدت 85 دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.فصل تجارت

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟