سایر خبرها

شرط ازسرگیری عرضه محصولات در بورس کالا اعلام شد

تصمیم اخیر شورای عالی بورس در خصوص توقف عرضه محصولات در بورس به دلیل مغایرت دستورالعمل وزارت صنعت با عرضه کالا بر مبنای نرخ ارز آزاد گرفته شده است و تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت مذکور را تصحیح نکند، این تصمیم پابرجا خواهد بود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در حالی عرضه برخی محصولات در بورس کالا با قیمت دستوری و ارز 4200 تومان در چند هفته گذشته در حال انجام بوده است که این موضوع با انتقادات زیادی همراه بوده و سرانجام موجب شد تا شورای عالی بورس که ریاست آن بر عهده وزیر امور اقتصادی و دارایی است، عرضه محصولاتی که به قیمت دستوری در بورس کالا انجام می‌شوند، به دلیل مغایرت محاسبه قیمت‌های پایه با بسته جدید ارزی دولت تا اطلاع ثانوی متوقف کند.

بر این اساس کارشناسان تصمیم شورای عالی بورس توقف عرضه محصولاتی که با ارز 4200 در بورس عرضه می‌شوند را به نوعی دستور بر توقف قیمت‌گذاری دستوری محصولات تلقی کرده و آن را زمینه‌ساز بازگشت مکانیزم عرضه و تقاضا به تعیین قیمت محصولات مختلف در بازار سرمایه می‌دانند.

در این زمینه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس نیز درباره تصمیم اخیر شورای عالی بورس گفته این تصمیم به دلیل مغایرت دستورالعمل وزارت صنعت با عرضه کالا بر مبنای نرخ ارز آزاد گرفته شده و فعلا ادامه دارد و تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت مذکور را تصحیح نکند، این تصمیم پابرجا خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، هر آنچه در حال حاضر پیرامون تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر عدم عرضه کالا در بورس‌ها گرفته شده است ناشی از متغیرهای خارج از بورس بوده و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع مغایرت‌ها تعیین تکلیف کند./تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟