اخبار لوازم خانگی

3 هزار پرونده قاچاق کالا به تعزیرات حکومتی رفت

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع بیش از 3 هزار پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه طی 4 ماهه سال 1397 به تعزیرات حکومتی به ارزش بیش از 186 میلیارد ریال خبر داد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: بیش از 3 هزار پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه طی 4 ماهه سال 1397 به تعزیرات حکومتی به ارزش بیش از 186 میلیارد ریال ارجاع شده است.
بهنود قاسمی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در سراسر کشور گفت: با تلاش و هم‌افزایی کارشناسان این سازمان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان¬ها با بهره¬گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود، طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در سال گذشته نیز اجرا شد.
وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا 125 هزار و 139 مورد بازرسی کشف کالای قاچاق از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفت و از این ناحیه بیش از 3 هزار پرونده تخلف به ارزش بیش از 186 میلیارد ریال تشکیل شد ه است .
قاسمی اضافه کرد : در بازه زمانی مورد اشاره استان هرمزگان با بیش از 16 هزار مورد بازرسی، استان تهران با 533 مورد تشکیل پرونده و استان خوزستان با بیش از 57 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان¬ها داشته‌اند.
این مقام مسئول در مورد کالاهای قاچاق مکشوفه ، خاطر نشان کرد: از کالاهای مختلف قاچاق مکشوفه طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را لوازم خانگی با 69 میلیارد ریال و لباس و متفرعات لباس با 16 میلیارد ریال به خود اختصاص داده¬اند این در حالیست که سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی با 14 میلیارد در رتبه بعدی قرار دارند.
سازمان حمایت مصرف¬کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و نیز از جمله دستگاه¬های کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه همکاری می نماید.
مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت ضمن اشاره به اثرات سوء قاچاق کالا بر اقتصاد کشور تأکید کرد: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.
قاسمی یادآور شد: هموطنان می¬توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا با انعکاس اخبار و گزارش¬های خود به سامانه 124 خدمتگزاران خود را در سازمان حمایت مصرف¬کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان¬های صنعت، معدن و تجارت استان¬ها برای انجام بهنگام وظایف و مسئولیتها بیش از پیش یاری نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟