سایر خبرها

تحریم زد تی ای فرصتی برای پیشتازی کره‌ای‌ها

بر اساس آمارهای جهانی، سامسونگ از لحاظ توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری‌های موبایل و شبکه دسترسی رادیویی جهان از رقیب چینی خود شرکت زد تی ای سبقت گرفته است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به‌نظر می‌رسد که تحریم‌های اتخاذ شده از سوی ایالات متحده آمریکا علیه شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زد تی ای به‌نفع رقیب کره‌ای آن‌ها یعنی سامسونگ تمام شده است.

حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ از نظر توسعه دسترسی کاربران جهان به اینترنت و گسترش زیرساخت‌های موبایلی و تجهیزات رادیویی بسیار موفق‌تر از رقیبان چینی خود یعنی هواوی و  زد تی ای عمل کرده است.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین و سرسخت‌ترین رقیبان شرکت زد تی ای است که توانسته از زمان تحریم‌های اقتصادی علیه شرکت‌های چینی فعال در حوزه تکنولوژی بهترین استفاده را داشته باشد و از زد تی ای جلو بزند.

فعالیت‌های شرکت زد تی ای تحت‌ تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا به حالت تعلیق درآمده است این در حالیست که این شرکت چینی در زمینه توسعه تجهیزات رادیویی و اینترنتی در کشورهای بسیاری از جمله استرالیا فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشت.

زد تی ای یکی از فعال‌ترین شرکت‌های مخابراتی در جهان است که در زمینه توسعه فناوری اینترنت نسل پنجم  اینترنت 5G پیشگام است. سامسونگ تاکنون 500 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه برروی توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت 5G سرمایه‌گذاری کرده است و می‌خواهد در سه سال آینده نیز 22 میلیارد دلار دیگر نیز هزینه کند. در کنار هواوی و زد تی ای، شرکت‌های بزرگ مخابراتی دیگری همچون اریکسون و نوکیا نیز پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در این زمینه داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟