اخبار لوازم خانگی

اپل باید محصولات خود را در داخل آمریکا تولید کند

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت، اگر شرکت اپل می خواهد از تبعات تعرفه های دولت آمریکا علیه کالاهای وارداتی چینی در امان بماند، باید محصولات خود را در داخل آمریکا تولید کند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت، اگر شرکت اپل می خواهد از تبعات تعرفه های دولت آمریکا علیه کالاهای وارداتی چینی در امان بماند، باید محصولات خود را در داخل آمریکا تولید کند.

شرکت اپل اخیرا در نامه ای به مقامات تجاری آمریکا نوشته، تعرفه های پیشنهادی ترامپ بر قیمت «طیف گسترده ای» از محصولات اپل از جمله ساعت های تولیدی این شرکت تاثیر خواهد گذاشت، اما اشاره ای به افزایش احتمالی قیمت گوشی های آیفون نکرده است.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که دولتش برنامه ای برای وضع تعرفه بر 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیت خود نوشته است: «به دلیل تعرفه های گسترده ای که ما داریم بر چین اعمال می کنیم، قیمت محصولات اپل ممکن است افزایش یابد، اما یک راه حل ساده وجود دارد که (اپل) هیچ مالیاتی پرداخت نکند و از مشوق های مالیاتی برخوردار شود. به جای تولید در چین، محصولاتتان را در آمریکا تولید کنید. از همین حالا احداث کارخانه ها (در آمریکا) را شروع کنید.»

بخش فن آوری از جمله بزرگترین بخش هایی است که احتمالا از تعرفه های جدید آسیب خواهد دید زیرا تعرفه ها موجب گرانتر شدن قطعات وارداتی از چین می شود. هدفون های ایرپاد اپل، بخشی ازهدفون های بیتس این شرکت و مدل جدید بلندگوی هوشمند هوم پاد اپل نیز از این تعرفه ها تاثیر خواهند پذیرفت.

در نامه شرکت اپل آمده است: «بار تعرفه های وضع شده بیشتر روی دوش آمریکا خواهد کرد افتاد تا روی چین.»/تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟