اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان لوازم خانگی را بلاتکلیف کرد

انصاری گفت: از جمله چالش هایی که امروز تولیدکنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با آن مواجه اند تأمین مواد اولیه است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انصاری گفت: از جمله چالش هایی که امروز تولیدکنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با آن مواجه اند تأمین مواد اولیه است. 

برنامه ” گفت و گوی اقتصادی ” رادیو گفت و گو با موضوع راه حل های مشکلات تولید با حضور دکتر حبیب الله انصاری عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران و دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و شهرک های صنعتی ایران به روی آنتن رفت.
انصاری اظهار داشت: از جمله چالش هایی که امروز تولیدکنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با آن مواجه اند تأمین مواد اولیه است.
وی با بیان این مطلب افزود: تامین منابع مالی اعم از ریالی و ارزی و همچنین تامین به موقع مواد اولیه از جمله اموری است که باید به آن ها توجه شود. نوسانات ارزی تامین منابع و مواد اولیه را دچار مشکل کرده است.
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و شهرک های صنعتی ایران در ادامه گفت: امروز با توجه به هزینه های مترتب بر تولید، تولید کنندگان باید قیمتی را برای فرآورده های تولیدی خود در نظر بگیرند. افزایش قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان را در تعیین قیمت تولیدات خود سردرگم و بلاتکلیف کرد و در نهایت باعث وقفه در روند تولید شد. 
انصاری متذکر شد: تولیدکنندگان برای توسعه کمی و کیفی تولید خود و به ویژه برای تامین مواد اولیه به نقدینگی بیشتر و بهره مندی از تسهیلات بانکی نیاز دارند. متاسفانه بانک ها به جای بانکداری، بنگاه داری می کنند. امروز تسهیلات بانکی با نرخ حداقل 20 درصد به تولیدکنندگان ارائه می شود که در حقیقت نمی توان نام آن را تسهیلات گذاشت. 
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و شهرک های صنعتی ایران در مصاحبه با رادیو گفت و گو مطرح کرد: قاچاق یکی از مهم ترین مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان است. قاچاق لوازم خانگی و عدم ضابطه برای واردات لوازم خانگی در بازارچه های مرزی به تولید داخل لطمه می زند.
وی توسعه اقتصادی کشور را لازمه توسعه صادرات دانست و اظهار داشت: صادرات علاوه بر اینکه زمینه را برای توسعه اقتصادی کشور ایجاد می کند موجب تحول در کیفیت کالا نیز خواهد شد. اجرای ناقص قوانین و نبود استراتژی باعث شده کالاهای داخلی صادرات محور نباشند. 
انصاری به دو محور اصلی قیمت و شاخص کیفیت در صادرات اثرگذار اشاره کرد و افزود: امروز تولیدکنندگان ما بهترین کیفیت را در صنعت لوازم خانگی ایجاد کرده اند. اما باید سازمان توسعه تجارت، گمرک و قوانین در کنار هم همکاری کنند تا زمینه صادرات فراهم شود. 
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و شهرک های صنعتی ایران در مصاحبه با رادیو گفت و گو تاکید کرد: توسعه صادرات به ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی و تغییر قوانین و نگاه به مشتری و مدیریت اصولی نیاز دارد. /فصل اقتصاد

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟