اخبار لوازم خانگی

با آزادسازی قیمت‌ها، دست دلالان از بازار لوازم خانگی کوتاه می شود

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی بیان اینکه به اعتقاد ما در صورت آزادسازی قیمت‌ها دست دلالان از بازار لوازم خانگی کوتاه و قیمت‌ها معقول می‌شود،گفت: متأسفانه تولید امروز کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حبیب الله انصاری با اشاره به اینکه مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی که اوایل امسال صادر شده به هیچ عنوان جوابگوی افزایش هزینه های فعلی تولیدکنندگان نیست اظهار داشت: از دو ماه پیش نامه نگاری های مختلفی با وزیر صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام داده‌ایم تا موضوع قیمت گذاری لوازم خانگی ساماندهی پیدا کند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد ما در صورت آزادسازی قیمت‌ها دست دلالان از بازار لوازم خانگی کوتاه و قیمت‌ها معقول می‌شود افزود: برخی از فروشندگان کالاها را گرانتر از قیمت کارخانه به مردم می‌فروشند که این موضوع مشکلاتی را بوجود آورده است به نحوی که تولیدکننده افزایش قیمت را اعمال و فروشنده نیز به سلیقه خود قیمتی را برای کالا تعیین کرده و فاکتورهای مختلفی را صادر می‌کند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی تصریح کرد: متأسفانه تولید امروز کاهش قابل توجهی پیدا کرده و تولیدکنندگان با افزایش هزینه‌های تولید روبه‌رو و هیچ توجیهی برای فروش ندارند. در این شرایط مصرف کنندگان نیز بلاتکلیف بوده  و نمی‌دانند در این بازار آیا خریدی انجام بدهند یا خیر.

انصاری با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی در شرایط بسیار سختی قرار دارند، گفت: از دولت درخواست کردیم قیمت ها را متناسب با افزایش مواد اولیه محاسبه کنند چرا که در غیراین صورت تولید اصلا برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی با اعلام اینکه بازار نیز به صورت سلیقه‌ای قیمت‌ها را تعیین کرده است، تصریح کرد: اطلاعات زیادی از تخلف فروشندگان نیز به دست ما رسیده که در حال پیگیری آن هستیم./تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟