سایر خبرها

۱۲ برنامه برای مقابله با تحریم‌ها داریم/ تنظیم بازار ارز با مسؤولیت بانک مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۲ برنامه در یک مجموعه جامع برای مقابله با تحریم‌ها داریم که یکی از آنها تنظیم بازار ارز با مسؤولیت بانک مرکزی است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت کار و معاونت عملی ریاست جمهوری با محوریت اشتغال در جمع خبرنگاران گفت: ما در شرایطی هستیم که نه تنها به فرصت شغلی جدید برای مقابله با تحریم‌های صنعتی و کشاورزی نیاز داریم بلکه باید دقت کنیم تا شغل‌های قبلی نیز از بین نرود. به همین منظور بسته حمایتی با اعتبار ریالی یک میلیارد دلار برای حفظ اشتغال موجود و کمک به واحدهای تولیدی داریم.

وی افزود:‌ امروز در دو عرصه ایجاد فرصت شغلی و جلوگیری از ریزش نیروی انسانی در دست داریم که اگر از واحدهای تولیدی حمایت نکنیم شغل‌ها را از دست می‌دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  گفت: 3 هزار میلیارد تومان در یک ردیف خاص و 20 درصد از اعتبارات طرح‌ةای عمرانی یعنی حدود 12 هزار و 300 میلیارد تومان برای این برنامه در نظر گرفتیم و علاوه بر این از منابع صندوق توسعه ملی نیز برخوردار می‌شویم.

نوبخت در پاسخ به سؤالی پیرامون چگونگی تنظیم بازار ارز،‌اظهار داشت: 12 برنامه در یک مجموع جامع برای مقابله با تحریم‌ها داریم که یکی از آنها تنظیم بازار ارز است که با مسئولیت بانک مرکزی پیش می‌رود و دوستان‌مان در بانک مرکزی به خوبی آن را اجرا می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌نه تنها در راستای ثبات بازار فعالیت می‌کنیم بلکه وظیفه داریم تا برای ثبات نوسانات بازارهای دیگر نیز روش‌های جبرانی داشته باشیم که از این بسته‌ها و روش‌ها رونمایی و آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  گفت: ما در شرایط خاصی از اقتصاد هستیم که سیاست‌هایمان باید سنجیده باشد تا باری به کشور تحمیل نشود./فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟