اخبار لوازم خانگی

از دلال ها خرید نکنید/ جو روانی بازار سیاه به وجود می آورد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت دلال بازی ها در بازار لوازم خانگی گفت : متاسفانه حاشیه سود به وجود آمده از کارخانه تا بازار باعث شده که دلال ها در سایه بی نظارتی هر طور که بخواهند قیمت ها را بالا و پایین کنند که در این شرایط هم تولیدکننده متضرر خواهد شد و هم خریدار واقعی کالا را با چند برابر قیمت خواهد خرید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت دلال بازی ها در بازار لوازم خانگی گفت : متاسفانه حاشیه سود به وجود آمده از کارخانه تا بازار باعث شده که دلال ها در سایه بی نظارتی هر طور که بخواهند قیمت ها را بالا و پایین کنند که در این شرایط هم تولیدکننده متضرر خواهد شد و هم خریدار واقعی کالا را با چند برابر قیمت خواهد خرید.

محمد طحانپور در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران افزود : نظارت و تنظیم بازار بر عهده اتحادیه لوازم خانگی نیست اما با این حال ما تمام تلاش خودرا می کنیم که دست دلال ها را از بازار کوتاه کنیم. بارها هم اعلام کردیم که اگر خریداران جنسی را با قیمت گران خریداری کردند شکایات خود را به اتحادیه بیاورند تا با دقت تمام بررسی شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت 20 درصدی کالاها طی چند روز گذشته گفت : افزایش قیمت اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش چشمگیر مواد اولیه تولید منطقی بوده اما این حرف به معنای تایید قیمت بازار آزاد یا همان قیمت دلال ها نیست. افزایش قیمت منظقی مختص قیمت مصوب کارخانه بوده چنانکه تولیدکنندگان راهی جز افزایش قیمت نداشتند.

محمد طحان پور ادامه داد : من نمیخواهم مردم را مقصر جلوه دهم. آنان نیاز به خرید جهیزیه و یا کالاهای اساسی مورد نیاز خود دارند اما روی سخن من با افرادی است که در فضای روانی ایجاد شده حل شدند و بدون احساس نیاز، با خرید از دلال ها با قیمت بالا، به آشفتگی بازار کمک می کنند. ما از مردم می خواهیم کالاها را با قیمت مصوب کارخانه خریداری کنند و در صورت تخلف واحدهای صنفی به اتحادیه لوازم خانگی اطلاع دهند.

وی گفت : برخی از نمایندگان مجلس با اطلاعات نا درست جو روانی بیشتری ایجاد می کنند. بدون سند و مدرک می گویند فلان کارخانه احتکار کرده است. بنده می گویم اگر احتکار است و شما می دانید آدرس محل احتکار را بدهید.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان با اشاره به وظیفه مهم رسانه ها در جنگ اقتصادی کشور گفت : خبرنگاران و رسانه های داخلی هم اکنون همچون یار وفادار مردم و کشور هستند و می دانند که وظیفه خطیری بر دوش آنان است. انتشار اخبار خلاف واقع به صرف ادعای بی پای و اساس برخی از آقایان موجب می شود که آشفتگی بازار بیشتر شود. در شرایط فعلی همه باید به کمک یکدیگر جو روانی و تقاضای کاذب را از بازار دور کنیم تا خریدار واقعی با قیمت مناسب به خرید محصولات مورد نیاز خود بپردازد.

انتهای پیام/
 

نظر شما چیست؟