اخبار لوازم خانگی

حل مشکلات بازار لوازم خانگی با شفاف سازی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی تولید داخل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور در مصاحبه با رسانه ملی حاشیه سود لوازم خانگی را بسیار پایین حدودا­ 2 تا 3 درصد دانست که ­سازمان امور مالیاتی این را نمی پذیرفت.

وی­ با اشاره به تعریفی از مالیات بر ارزش افزوده افزود: همانطور که مالیات در دنیا یک موضوع پذیرفته شده است، مالیات بر ارزش افزوده نیز، یک قانون است و همه ما باید تابع آن باشیم و به آن عمل کنیم.
طحان پور گفت: اما این موضوع نارضایتی بسیاری از تولیدکنندگان، بنکداران، خرده فروشان و مصرف کنندگان را رقم زده و برای سازمان امور مالیاتی دردسر ساز شده است. در سیستم مالیاتی از چهارگروه مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود و همه از این موضوع معترض اند.
وی دامه داد: یک قانون موقتی مصوب شد که سالی یک درصد این مالیات را افزایش دهند و این برای سازمان امور مالیاتی خوشایند بود. البته سازمان امور مالیاتی هیچ ریالی از این مالیات ها را برای خود هزینه نمی کند بلکه برای عمران و آبادانی کشور هزینه می شود.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: مردم انتظار دارند در کنار مالیاتی که پرداخت می کنند رفاه و خدمات هم ببینند که متاسفانه این برای مردم ایران ملموس نیست. در این شرایط فرار مالیاتی هم وجود دارد و اداره مالیاتی ابزاری ندارد که به صورت شفاف این موضوع را پیگیری کند.
طحان پور گفت: تا زمانی که شفافیت واقعی ایجاد نشود این مشکلات هنوز پابرجاست. سازمان امور مالیاتی به مودی اطمینان ندارد و در مواردی هم کارشناس مالیاتی هزینه های مودی را نمی پذیرد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما صندوق های فروش است باید بدانیم که این صندوق دو طرفه است. اتحادیه لوازم خانگی اولین صنفی بود که برای نصب صندوق های فروش اعلام آمادگی کرد. زیرا به دلیل­­ حاشیه سود پایین بیش از 30 درصد آنها معاف مالیاتی می شدند. اما خود سازمان نپذیرفت و همکاران ما مجبور به جمع آوری آن شدند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان تاکید کرد: اگر شفاف سازی شود و به سیستم مالیاتی وصل شود مشکلات حل خواهد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟