اخبار لوازم خانگی

سود دلال بازی ها در بازار لوازم خانگی به جیب تولیدکنندگان نمی رود

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک با انتقاد از گرانفروشی برخی در بازار لوازم خانگی گفت : مردم فکر می کنند که سود اختلاف قیمت کارخانه و بازار به جیب تولیدکنندگان می رود اما اینطور نیست. تولیدکنندگان در این دلال بازی ها ضررهای زیادی را متحمل می شوند و ما نیز به این وضعیت انتقاد زیادی داریم.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی در کشور گفت : تقاضای موجود در بازار کاذب است و بنده بارها به این موضوع اشاره کرده ام. بررسی آمارهای عرضه شرکت های تولیدکننده نشان می دهد که در ماه های ابتدایی سال نسبت به سال های گذشته این میزان از تقاضا و عرضه وجود نداشته است. با توجه به مشکلات اخیر کشور میزان بالایی از تقاضا که بخش زیادی از آن از روی نیاز نبوده، راهی بازار شد و در این شرایط تولیدکنندگان و خریداران واقعی دچار مشکل شوند.

علیرضا موسوی مجد افزود : واقعیت این است که کالاهای ما بر اساس قیمت هایی که در سامانه 124 ثبت شده در حال عرضه است. اینکه با چه قیمتی به دست مشتری می رسد با توجه به اینکه کالاهای ما به دلیل نصب داشتن قابل ردگیری است، می توان مشخص کرد که از چه فروشگاهی و با چه قیمتی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک  ادامه داد : در این میان عده ای سودهای کلانی به جیب زده اند، در شرایطی که تولیدکننده و خریدار هر دو از وضعیت موجود ناراضی هستند. بنده معتقدم که در برخی از واحدهای تخلف صورت می گیرید اما باید قیمت ها منطقی شود چرا که واحد های تولیدی که در گذشته ب میزان سرمایه مشخص به عنوان مثال 100 هزار دستگاه تلویزیون تولید می کردند، هم اکنون با همان سرمایه توان تولید یک سوم این عدد را هم ندارند. مشکل عدم نقدینگی و مشکلات ارزی واحد های تولیدی را به مرز تعطیلی کشانده است و باید هرچه زودتر در خصوص این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت : ما روزانه در سامانه، لیست کالاهای عرضه شده را با قیمت مشخص ارائه می کنیمو در ادامه راه این وظیفه سازمان حمایت است که باید پیگیری کند و ببیند که این کالا با چه قیمتی به دست مصرف کننده می رسد. در جلسه ای که در سازمان صنعت، معدن و تجارت هم حضور داشتیم بنده به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان کالا به بازار عرض کردم که یک ناظر از وزارت صمت در مجموعه فروش ما حضور داشته باشد و بر فرایند عرضه کالا نظارت کند.

موسوی مجد در پایان گفت : یقین بدانید کالایی که از کارخانه های تولیدی ما با قیمت مصوب کارخانه به بازار عرضه می شود اما با دو برابر قیمت به دست مشتری می رسد، این سود دلالی به جیب ما نمی رود و ما خود متضرر این آفت اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟