سایر خبرها

مشاهده تصاویر مزاحم نمایشگرها به کمک عینک هوشمند

به تازگی عینکی ساخته شده که می تواند نوری که از نمایشگرهای ال سی دی و ال ای دی خارج می شود را خاموش و به این ترتیب تصاویر و ویدئوهای مزاحم را حذف کند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در دنیا نمایشگرهای زیادی در اطراف انسان وجود دارد. گروهی از هنرمندان و طراحان این سوال را مطرح کردند که چگونه می توان عینکی ابداع کرد که تصاویر و ویدئوهای مزاحم را حذف کرد. به هرحال آنها IRL Glasses را پس از یک سال تحقیق و نمونه اولیه ساختند و اکنون عینک مذکور را در وب سایت Kickstarter عرضه کرده اند.

فناوری ورای این عینک بسیار ساده  و براساس ایده horizontal polarized optics  بنا شده است. این عینک ها با مسطح کردن و چرخش لنزهای پلاریزه شده می توانند نوری که از نمایشگرهای ال سی دی یا ال ای دی خارج می شود را خاموش کنند. به این ترتیب نمایشگر مذکور سیاه می شود. نخستین نمونه IRL Glasses به عنوان نسخه بتا  نامگذاری شده است. مبدعان این عینک ها ادعا می کنند گجت مذکور برای بیشتر تلویزیون های «ال سی دی» یا «ال ای دی» و برخی از نمایشگرهای رایانه کارآمد است. البته عینک نمی تواند تصاویر نمایشگرهای «او ال ای دی» یا «آمولد» و بیلبورد های خیابانی را مسدود کند.

این عینک ها هم اکنون با قیمت ۴۹ دلار در وب سایت کیک استارتر آماده سفارش هستند و پیش بینی می شود محموله های آن در آوریل ۲۰۱۹ میلادی بارگیری شود.

نظر شما چیست؟