سایر خبرها

ثبات در بازار ارز برای اقتصاد کشور مهم است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بطور جدی به دنبال ایجاد تعادل در بازار ارز هستیم، گفت: ثبات در بازار ارز برای اقتصاد کشور مهم است و تمام تلاشمان را برای ایجاد این ثبات خواهیم کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه امروز( دو شنبه) ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی که امروز در دستور کار ستاد قرار داشت، از اهمیت فوق العاده‌ای برای ما برخوردار است. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که بانک مرکزی حمایت تمام قد از دارو و تجهیزات پزشکی خواهد کرد.

وی افزود: از اول سال تاکنون بالغ بر ۳ میلیارد دلار ارز برای دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی تامین ارز کرده ایم. آنچه که دولت بر ما تکلیف کرده و به طور جدی به دنبال آن هستیم این است که دارو و تجهیزات پزشکی نسبت به همه موارد اولویت داشته باشد.

همتی ادامه داد: حتی مبالغ کلان چند صد میلیون دلار را به صورت آماده در اختیار وزارت بهداشت گذاشته‌ایم تا هرلحظه که احساس نیاز داشتند از آن طریق خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین هیچ محدودیتی برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی کشور نداریم و امیدواریم که بخشی از مشکلات داروسازان در خصوص مواد اولیه و نقدینگی را حل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی پیرامون تنظیم بازار ارز، تصریح کرد: ترجیح می‌دهم بیشتر عمل کنم و کمتر راجع به بازار صحبت کنم. به مردم می گویم که ارز و سکه محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک سرمایه گذاری آن بالا است.

وی در پایان با بیان اینکه بانک مرکزی قطعا نظارت می کند و به طور جدی به دنبال ایجاد تعادل در بازار است، تاکید کرد: ثبات در بازار ارز برای اقتصاد کشور مهم است و تمام تلاشمان را برای ایجاد این ثبات خواهیم کرد و مردم نیز نتایج آن را به تدریج خواهند دید./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟