سایر خبرها

بررسی امکان استفاده از یورو در روابط تجاری خود با اروپا

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد این کشور در حال بررسی امکان استفاده از یورو در روابط تجاری خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  ولادمیر کولیچف- معاون وزیر دارایی روسیه نیز گفته است روسیه در حال بررسی امکان استفاده از یورو در مراودات مالی با شرکای اروپایی خود از جمله در بخش انرژی است.

کولیچف به خبرنگاران گفت: چیزی که مشهود است این است که دست کم در کوتاه مدت و میان مدت، انعقاد معاهدات پولی و استفاده از یورو تنها راه ممکن است. وی گفت چنین تصمیمی مزایای زیادی برای کشورهای اروپایی خواهد داشت چرا که از طرفی موجب تقویت جایگاه یورو در جهان می‌شود و از سوی دیگر امنیت انرژی اروپا در صورت تحریم‌های جدید آمریکا را تضمین می‌کند.

به گفته معاون وزیر دارایی روسیه، از آنجا که یورو یکی از ارزهای جهانی است، کنار گذاشتن دلار و استفاده از یورو کار دشواری نخواهد بود.

مسکو اخیرا تلاش‌های زیادی برای رهایی از سلطه دلار و کنار گذاشتن آن از بخش‌های مختلف اقتصادی خود انجام داده است. آنتوان سیلوانوف- وزیر دارایی روسیه پیشتر در جمع خبرنگاران از برنامه این وزارت خانه و “وی تی بی” بانک برای کنار گذاشتن تدریجی دلار از اقتصاد روسیه خبر داده بود. طبق این برنامه، روسیه تا پایان سال ۲۰۲۴ از سلطه دلار آزاد خواهد شد. برنامه‌ای که با وجود دشواری انجام آن می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد.

ولادمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه اخیرا گفته بود آمریکا با تضعیف اعتماد کشورهای جهان به دلار، اشتباه استراتژیکی را مرتکب می‌شود./ایسنا

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟