اخبار لوازم خانگی

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی شکست خواهد خورد

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه طرح پیش‌فروش لوازم‌خانگی طرح ملی نیست و تاکنون فقط یک برند لوازم‌خانگی در اجرای این طرح مشارکت کرده است، گفت: مشخص نیست که چه تضمینی وجود دارد تا این طرح به سرنوشت طرح‌هایی مانند سکه ثامن مبتلا نشود.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه طرح پیش‌فروش لوازم‌خانگی طرح ملی نیست و تاکنون فقط یک برند لوازم‌خانگی در اجرای این طرح مشارکت کرده است، گفت: مشخص نیست که چه تضمینی وجود دارد تا این طرح به سرنوشت طرح‌هایی مانند سکه ثامن مبتلا نشود.

میری تأکید کرد: سازمان حمایت باید تضمین‌های لازم برای انجام تعهدات تحویل بموقع کالا را از تولیدکنندگانی که در این طرح مشارکت دارند، دریافت کند.

او با اشاره به اینکه اصلاً با اجرای طرح پیش‌فروش لوازم‌خانگی موافق نیستیم، گفت: تجربه نشان داده که اجرای طرح پیش‌فروش لوازم‌خانگی در چارچوب کارت اعتباری خرید موفق نبوده است چراکه در این طرح مشتری مثلاً یخچال ساید‌بای‌ساید را به قیمت 12میلیون پیش‌خرید کرده و بعد از پرداخت کامل وجه 3‌ماه بعد کالا را دریافت خواهد کرد و نرخ مصوب سازمان حمایت برای این کالا نیز همان 12میلیون تومان است.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در پایان اعلام تحویل لوازم‌خانگی با کد ملی را اقدامی برای بازارگرمی تلقی کرد و گفت : برخی شرکت‌های تولیدی در مورد تضمین اجرای درست این طرح اعلام می‌کنند که جنس در انبارها دارند. اگر این ادعا را بپذیریم مشخص نیست چرا این تولیدکنندگان محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند تا با کمبود مواجه نباشیم.

نظر شما چیست؟