اخبار لوازم خانگی

چه کسانی مشتری اصلی پیش فروش لوازم خانگی هستند؟

طرح پیش فروش لوازم خانگی سه روزی است که با مجوز ستاد تنظیم بازار از سوی برخی از شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی شروع شده است و حتی بخشی از پیش فروش ها در برخی از سایت های لوازم خانگی باتوجه به میزان خرید به اتمام رسیده است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طرح پیش فروش لوازم خانگی سه روزی است که با مجوز ستاد تنظیم بازار از سوی برخی از شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی شروع شده است و حتی بخشی از پیش فروش ها در برخی از سایت های لوازم خانگی باتوجه به میزان خرید به اتمام رسیده است. برای مثال در سایت یکی از شرکت های تولید لوازم خانگی مشهور ایرانی که در این طرح حضور دارد و در سال های گذشته تبلیغات تلویزیونی گسترده ای در برخی از برنامه های تلویزیونی داشته ، پیش فروش تحویل یک ماهه با یک درصد تخفیف به پایان رسیده و حالا برای تحویل در آبان ماه با ۲ درصد ، آذر ۴ درصد، دی ۶ درصد، بهمن ۸ درصد، اسفند ۱۰ درصد و فرودین ۱۲ درصد تخفیف فروش صورت می گیرد.

اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد قیمت های بسیار بالای کالاهایی است که برای فروش گذاشته شده است و نشان می دهد که بسیاری از خانواده ها توان خرید این کالاها را ندارند. در سایت همین شرکت ۴ قلم کالا شامل ماشین لباس شویی، یخچال و فریزر، اجاق گاز و تلویزیون در انواع مختلف برای پیش فروش عرضه شده است و نگاهی به قیمت ها می توانند بسیار جالب باشد. برای مثال در طرح پیش فروش یخچال و فریزر برای تحویل در آذر ماه با ۴ درصد تخفیف؛ معمولی ترین یخچال با قیمت حدود ۵ میلیون تومان عرضه شده و گران ترین محصول هم یخچال و فریزر ساید بای سایدی هست که به قیمت ۱۶ میلیون ۶۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسد. همین موضوع برای لباس شویی هم وجود دارد در حالی که معمولی ترین ماشین سطلی به قیمت کمی بیش از ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد بهترین لباس شویی که عرضه شده بیش از ۵ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین نگاهی به قیمت اجاق گاز هم نشان می دهد که معمولی ترین آن ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان و گران ترین آن ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. حالا سوال این است که یک خانواده ای که کارگر هست و حقوق پدر خانواده در ماه با اضافه کار و.. حدود ۲ میلیون تومان است چگونه می تواند برای دخترش که دم بخت است، جهیزیه تهیه کند. اگر از همین برند ایرانی و در پیش فروش شما بخواهید ۳ قلم کالا شامل اجاق گاز، ماشین لباس شویی و یخچال و فریزر خریداری کنید در کمترین حالت ممکن باید حدود ۸ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در این طرح پیش فروش پرداخت کنید و بیشترین حالت هم حدود ۲۵ میلیون تومان؛ اعدادی که معادل ۴ ماه تا ۱۲ ماه حقوق یک کارگر ساده در کشور ماست.

در مرحله اول طرح پیش فروش لوازم خانگی ۱۶۰ محصول با قیمت قطعی برای خریداران عرضه شده و هر فردی می تواند با کد ملی از هر نوع کالایی یک بار خرید انجام دهد، برای مثال یک یخچال و فریزر، یک ماشین لباس شویی و… خریداری کند. البته به نظر می رسد که در این بین مشتری اصلی این سایت ها نه مردم عادی که بیشتر فروشنده های مغازه ها و یا دلالان باشند که سرمایه لازم برای خرید را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟