اخبار لوازم خانگی

خطرات اینترنت اشیا در آینده نزدیک بلای جان انسان ها می شود

اینترنت اشیا که یکی از جذاب ترین دست آوردهای بشر بود، حال تهدیدی برای جامعه به شمار می رود. پژوهشگران بر این باورند که در سالهای نه چندان دور، حملات هکر ها از طریق اینترنت اشیا خواهد بود که جان انسان ها را تهدید خواهد کرد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اینترنت اشیا به‌طور کلی اشاره دارد به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند. اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاکمان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد و انتظار می رود در آینده به طور گسترده از لوازم خانگی و خودروهای متصل به اینترنت استفاده شود.

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط متخصصان این حوزه مشخص شده که هکرها در آینده برای حمله به کشورها و زیرساخت های حیاتی آنها، ابزار و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را انتخاب خواهند کرد. ۹۳ درصد از ۱۳۰ متخصص برجسته امنیتی که در کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس آمریکا حضور داشته اند، گفته اند که دولت های متخاصم به طور قطع شبکه های مبتنی بر اینترنت اشیا را در آینده مورد حمله قرار خواهند داد.

همچنین در همین ارتباط ۴۰ درصد از این متخصصان بر این باورند که ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا در دو بخش انرژی و بهداشت و درمان به اهداف اصلی حملات هکری مبدل خواهد شد.

آنطور که پژوهشگران می گویند هکرها از هم آکنون حملات خودرا از طریق سوءاستفاده از اینترنت اشیا آغاز کرده اند چنانکه شاهد بودیم در طی این چند سال بارها و بارها خبرهای مربوط به حمله هکر ها به اجاق گازها، اسپیلیت ها، سیستم های تهویه مطبوع و خودروها در صدر اخبار قرار گرفته است.

بر اساس گفته محققان حاضر در کنفرانس امنیتی بلاک هت اینترنت اشیا می تواند جان انسان ها را به خطر بیندازد چنانکه با گذشته زمان پیچیدگی این حملات سایبری بیشتر شده و حتی انتظار می رود سیستم های تامین و توزیع آب را هم هدف حملات خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟