اخبار لوازم خانگی

قاچاق لوازم آشپزخانه با سوء استفاده از ضعف سامانه‌ها

در پرونده قاچاق اسباب بازی و لوازم آشپزخانه در سال۹۵، سودجویان با توجه به نقص سیستمی سامانه و سو استفاده از باکس شماره قبض انبار و بارنامه الکترونیک، اقدام به ترخیص کانتینرهای مازاد بر اظهار اولیه کرده اند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دو سال قبل جزییات پرونده قاچاق 1128 ظروف شیشه ای از سوی دستگاههای نظارتی رسانه ای شد و اخیرا دادگاه نیز حکم محکومیت قطعی متهمان این پرونده عمده قاچاق را صادر کرده است.

در  پرونده مذکور 3 برادر که مشخصات آنها از سوی رئیس دادگستری بندر عباس رسانه ای شده، گردانندگان اصلی قاچاق کانتینری ظروف شیشه ای بوده اند.
این در حالی است که اخیرا پرونده دیگری در دستگاههای  نظارتی در خصوص قاچاق اسباب بازی و لوازم آشپرخانه تشکیل شده است. گفتنی است در این پرونده نیز چند برادر نقش اصلی را بازی کرده اند.

اتفاق مهمی که در خصوص این پرونده افتاده، این است که این بار مقامات مربوطه به جزییات ورود کرده و به دنبال شناسایی سایر عوامل ذی مدخل در پرونده میباشند.
بر اساس تازه ترین اطلاعات مطرح شده، در مکاتبه ای که با ناظر یکی از گمرکات جنوب کشور صورت گرفته از وی خواسته شده تا ضمن ارائه کلیه کوتاژهای مربوط به پرونده متهمین، اعلام شود که اقدامات انجام شده روی اظهارنامه ها در سال 95 در راستای وظایف سازمانی بوده است یا خیر.

گفتنی است، در این پرونده با توجه به نقص سیستمی سامانه و سو استفاده از باکس شماره قبض انبار و بارنامه الکترونیک، قاچاقچیان اقدام به بارگذاری بارنامه و قبض انبارهای مازاد بر اظهارنامه اولیه نموده اند. به این ترتیب تعداد کانتینرهای مازادِ تعداد اظهار شده بدون انجام تشریفات گمرکی ترخیص شده است.

بعد از وقوع این تخلف، باگهای مربوطه در سامانه گمرک بر طرف شده است./تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟