اخبار لوازم خانگی

سامسونگ به دنبال طراحی تلویزیونی که با مغز کنترل می شود!

سامسونگ یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری در سراسر جهان است که تلویزیون های این برند نیز مجهز به تکنولوژی های روز دنیا هستند و این تولید کننده ی کره ای قصد دارد تا با تکیه بر دانش خود، تلویزیون های هوشمندی به بازار عرضه کند که می توان آن ها را با مغز انسان کنترل کرد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری در سراسر جهان است که تلویزیون های این برند نیز مجهز به تکنولوژی های روز دنیا هستند و این تولید کننده ی کره ای قصد دارد تا با تکیه بر دانش خود، تلویزیون های هوشمندی به بازار عرضه کند که می توان آن ها را با مغز انسان کنترل کرد.

این پروژه برای نخستین بار به منظور کمک به افراد ناتوان توسط تیم سامسونگ در سوئیس اجرایی خواهد شد. سامسونگ برای تحقق این پروژه با گروهی از دانشمندان سوئیسی همکاری خود را آغاز کرده و لازم به ذکر است که این طرح با عنوان “پروژه پوینت” شناخته می شود.

هدف نهایی سامسونگ طراحی نرم افزار ارتباطی است که بتوان با کمک آن بدون دخالت دست و یا حرکات بدن، تلویزیون را خاموش و یا روشن کرد و یا حتی کانال ها را تغییر داد.

طراحی گجت های که توسط مغز کنترل می شوند، موضوع تازه ای برای بشر نبوده و به راحتی می توان یکی از آن ها را در منزل داشت اما ان چه که مشخص است، پروژه سامسونگ باید گسترده تر و پیشرفته تر از فناوری این سری از گجت ها باشد.

این سیستم با کمک سنسورهای کنترل مغز و سخت افزارهای ردیابی چشم می تواند از تصمیم فرد مورد نظر مطلع شود.

پروژه پوینت سامسونگ در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و پیش بینی می شود که در اوایل سال 2019 به مرحله آزمایش و اجرا برسد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟