اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید مایکروفر با بودجه های مختلف

امروزه به دلیل مشغله بسیار بالا، کمتر پیش می‌آید که افراد وقت زیادی را صرف پخت و پز کنند. به همین دلیل استفاده از مایکروفر اجتناب‌ناپذیر است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برخلاف تصور عمومی، غذای پخته شده با مایکروفر از ارزش غذایی بالاتری نسبت به غذای پخته شده با روش‌های سنتی برخوردار است و کمتر مواد مغذی خود را از دست می‌دهد.

در این متن سعی شده مهمترین فاکتورهایی که قبل از خرید مایکروویو باید در نظر بگیرید را به شما معرفی کرده تا در انتخاب مناسب‌ترین دستگاه به شما کمک کنیم.

به هنگام خرید مایکروفر می‌بایست به موارد زیر توجه کرد:

  1.   –ابتدا باید هدف از خرید ماکروفر را برای خودمان مشخص کنیم. اگر شما یک کارمند با وقت بسیار کم برای آشپزی هستید که فقط به دنبال یک یخ‌زدای سریع برای استفاده از موادغذایی فریز شده هستید، تا به سرعت آن را برای پخت آماده کنید، نیاز به انتخاب یک دستگاه آخرین مدل ندارید. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر از مدل‌های با قابلیت بالا، یک مدل ساده و متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید از مایکروویوهای با ظرفیت 32 و 25 لیتری برندهای لتو یا میدیا استفاده کنید که دارای برنامه‌های یخ‌زدا هستند قیمت آنها در رده قیمتی متوسط قرار دارد.
  2.   –فضا و شرایط آشپزخانه‌ی شما دیگر پارامتر مهم در انتخاب سایز و نوع مایکروویو است. اگر آشپزخانه‌ای بزرگ یا نسبتا بزرگ دارید می‌توانید از مدل‌های رومیزی که امروزه در سایزها و قابلیت‌های مختلف و متنوع تولید می شوند انتخاب کنید. اما اگر محدودیت فضا دارید، بهتر است فضایی در کابینت بندی خود جهت قراردهی مایکروفر تعبیه کنید و از مایکروویوهای توکار استفاده کنید. این مایکروویوها فضای پخت خوبی دارند و از طرف دیگر هیچ فضایی از آشپزخانه شما اشغال نمی‌کنند.
  3.  برنامه‌های پخت از دیگر مواردی است که برای خریداران بسیار کاربردی است. بسیاری از ما علاقه‌ی خاصی به غذاهای گریل شده داریم. مایکروویوهای موجود در بازار برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند تا به طبخ غذا، دقیقا مطابق با روش دلخواه شما کمک کنند. مثلا اگر به خوردن گوشت آبدار عادت دارید، می‌توانید به راحتی با تنظیم برنامه پخت مناسب، بدون نگرانی بابت خشک شدن آن، غذایی دقیقا مطابق با ذائقه خود تهیه کنید.

.4  –ظرفیت دستگاه نیز از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب مایکروفر است. معمولا هر چه امکانات پخت مایکروویو بالاتر باشد مثلا هرچه تعداد برنامه‌های بیشتری مانند پخت ترکیبی، بخارپز، پخت نوری، گریل از زیر و کانوکشن داشته باشد به همان نسبت ظرفیت و حجم بالاتری نیز دارد.

اگر هنوز در دوراهی خرید مایکروویو یا استفاده از روش‌های سنتی پخت مانده اید، مزایای استفاده از مایکروویو را در نظر داشته باشید. از جمله:

 با استفاده از مایکروویو می‌توانید جلوی بالارفتن دما در آشپزخانه را بگیرید. به دلیل عدم استفاده از شعله آتش، نه گرمای اضافی وارد آشپزخانه می‌شود و نه ظروف غذا مانند ظروف روی گاز داغ می‌شوند.

 به دلیل مجهز بودن مایکروفرها به چندین سیستم ایمنی، می‌توان با اطمینان خاطر از آن ها استفاده کرد و نگران اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی نبود.

 در نهایت تمیز کردن داخل مایکروفر به راحتی و تنها با یک دستمال مرطوب انجام می‌شود./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟