اخبار لوازم خانگی

هر آنچه که باید از قابلیت‌ UHD Upscaling در تلویزیون‌های QLED سامسونگ بدانید

تلاش برای افزایش رزولوشن تصاویر بخش عمده‌ای از رقابت بین تولیدکنندگان تلویزیون در طی یک دهه اخیر را تشکیل داده است. رقابتی که از تلویزیون‌هایی با رزولوشن اچ‌دی (۱۲۸۰ در ۷۲۰) آغاز شد و امروز به کیفیت تصویر 8K (۷۶۸۰ در ۴۳۲۰) رسیده‌ است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلاش برای افزایش رزولوشن تصاویر بخش عمده‌ای از رقابت بین تولیدکنندگان تلویزیون در طی یک دهه اخیر را تشکیل داده است. رقابتی که از تلویزیون‌هایی با رزولوشن اچ‌دی (۱۲۸۰ در ۷۲۰) آغاز شد و امروز به کیفیت تصویر 8K (۷۶۸۰ در ۴۳۲۰) رسیده‌ است.

در میان تمامی این تغییرات و پیشرفت‌ها رسیدن به رزولوشن UHD (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰) تغییر بزرگی محسوب می‌شد. برای اولین بار تلویزیون‌هایی با ۴ برابر وضوح بیشتر نسبت به نسل قبلی خود وارد بازار شدند، تلویزیون‌هایی که به دلیل میزان پیکسل‌های خود با نام 4K هم شناخته می‌شوند.

با وجود اینکه صنعت‌ تلویزیون امروز رزولوشن 8K را هم تجربه می‌کند اما فعالان دنیای نمایش و سرگرمی نتوانستند همپای آنها بیایند و در نتیجه امروزه کمبودهایی در زمینه تولید محتواهای ویدئویی با وضوح UHD و به خصوص 8K مشاهده می‌شود.

موضوعی که موجب شده تا برخی از خریدران تلویزیون برای انتخاب بهترین محصول بازار تردیدهایی را به خود راه دهند و به کیفیت‌های پایین‌تر اکتفا کنند. در واقع این دسته از خریداران تصور می‌کنند که برای خرید تلویزیون‌های 4K یا  8Kلازم است که حتما محتواهای مخصوص آنها را داشت و به همین دلیل خود را از داشتن جدیدترین تلویزیون‌ها با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها محروم کنند. در حالی که به کمک قابلیت‌های موجود در تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی می‌توان رزولوشن فیلم‌ها و ویدئوهای ورودی به تلویزیون را ارتقا داد.

 

مراحل یک ارتقا

برای اینکه محتواهای اچ‌دی و فول‌اچ‌دی در تلویزیون‌های 4K به خوبی نمایش داده شوند از قابلیت ارتقا رزولوشن یا Upscaling بهره گرفته می‌شود. در این قابلیت تلویزیون‌ براساس یکسری الگوریتم مشخص رزولوشن ویدئوها را برای مشاهده با کیفیت‌تر افزایش می‌دهد.

QLED نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ است که از ذرات کوانتوم‌دات برای تولید رنگ استفاده می‌کند. QLEDها از قابلیت‌هایی همچون HDR 1500، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، حجم رنگ ۱۰۰ درصدی و… بهره می‌برند.

در تلویزیون‌های QLED قابلیت UHD Upscaling مسئولیت افزایش کیفیت ویدئوها و فیلم‌های فول‌اچ‌دی و پایین‌تر از آن را برعهده دارد. بر این اساس کاربران قادر خواهند بود تا فیلم‌ها و ویدئوهایی که از طریق پلیر یا USB به تلویزیون متصل می‌کنند را با رزولوشن بالاتری ببینند.

 در واقع با داشتن تلویزیون‌های جدید QLED دیگر فرقی نمی‌کند که فیلم‌ها را از طریق استریم تماشا می‌کنید یا از روی USB یا اتصال HDMI و یا حتی با انتقال صفحه موبایل روی تلویزیون آن را می‌بینید، هوش مصنوعی این تلویزیون منبع را تشخیص داده و کیفیت را به شکلی ارتقا می‌دهد که تصویر نهایی بصورت 4K به چشم شما برسد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟