اخبار لوازم خانگی

برای تامین کالاهای اساسی مشکلی در کشور وجود ندارد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برغم تحریم های موجود برای تامین کالاهای اساسی مشکلی در کشور وجود ندارد و هم اکنون ۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر در حال ترخیص و یا در مرحله تامین ارز قرار دارد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  علی اکبر مهرفرد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور رییس و اعضای کمسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس در اتاق بازرگانی تبریز تشکیل یافته بود با بیان اینکه برغم تحریم های موجود برای تامین کالاهای اساسی مشکلی در کشور وجود ندارد گفت: در تامین این کالاهای اساسی مورد نیاز کشور نسبت به سالهای گذشته 10درصد نیز جلوتر هستیم .

وی با بیان اینکه هم اکنون 4.5 میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر در حال ترخیص و یا در مرحله تامین ارز قرار دارد ادامه داد: بنابراین هیچ نگرانی برای واردات و تامین این محصولات نداریم و نخواهیم داشت.

مهرفرد با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد ادامه داد: در حال‌ حاضر انبارهای کشور از کالاهای اساسی پر می باشد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی با یک هزار میلیارد تومان غرامت پرداختی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی سنخیتی ندارد ادامه داد: امیدوارم نمایندگان محترم مجلس به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی کمک کنند تا بتوانیم در همترازی ارقام این دو بخش اقدامات اساسی صورت پذیرد.

گفتنی است، دکتر محمدعلی کیخا رئیس و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی به استان آذربایجان شرقی سفر کردند و در جلسه شورای گفتگوی اتاق بازرگانی تبریز شرکت کردند.

در ابتدای این جلسه نمایندگان بخش خصوصی به ارائه دیدگاه های خود در خصوص مسائل و مشکلات بخش کشاورزی پرداخته و خواستار توجه بیش از پیش نمایندگان و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به آن شدند./تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟