اخبار لوازم خانگی

هیاهو بر سر هیچ/ بی فایده ترین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران پایان یافت+تصاویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران در حالی بعد از ظهر دیروز به کار خود پایان داد که مانند سال های گذشته مشخص نشد خروجی نمایشگاهی به این بزرگی برای برندهای حاضر در این نمایشگاه چه بود.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عصر دیروز تمامی هیاهو های هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران به پایان رسید. نمایشگاه بزرگی که هنوز پس از هجده سال برگزاری هیچ خروجی مشخصی نداشته و معلوم نیست فواید این همه هزینه ای که برندهای حاضر در این نمایشگاه متحمل می شوند چه خواهد بود.

بی رونقی نمایشگاه به اندازه ای بود که مردان خیابان سمیه نیز بر آن اشراف پیدا کردند چنانکه دیدیم نه وزیر صنعت در افتتاحیه نمایشگاه حضور داشت و نه معاونین آن. البته پس از آغاز به کار نمایشگاه وزیر صنعت یک روز برای بازدید در نمایشگاه حضور یافتند.

مهمترین ضعف این نمایشگاه مانند سال های گذشته عدم حضور رسانه های معتبر و تخصصی در این نمایشگاه برای پوشش اخبار برندهای حاضر در نمایشگاه و دست آوردهای جدید آنان بود.

نکته قابل تامل اینجاست که حتی برندهای حاضر در این نمایشگاه نیز هیچ وقت به این نکته توجه نداشته اند که در قبال هزینه های سنگینی که برای حضور در این نمایشگاه متحمل می شوند، چرا هیچ فعالیت رسانه ای و خبری صورت نمی گیرد؟ چرا هیچگونه خبری از آخرین دست آوردهای این برندها بر روی هیچ سایت خبری منتشر نمی شود ؟

تمامی نمایشگاه های معتبر و بزرگ کشور یکی از اصلی ترین وظایف آنان معرفی یک رسانه به عنوان “حامی رسانه ای نمایشگاه” است. این حداقل وظیفه برگزارکنندگان نمایشگاه است تا در قبال هزینه های هنگفتی که از شرکت کنندگان در این نمایشگاه دریافت می کنند، خروجی فعالیت آنان در رسانه های تخصصی و عمومی بازتاب پیدا کند. روشی که به کمک آن بسیاری از برندها می توانند آخرین محصولات خودرا به مردم به صورت کاملتری بشناسانند اما همانطور که طی این چند سال دیدیم مسئولین برگزارکننده نمایشگاه از حضور رسانه های تخصصی حوزه صنعت لوازم خانگی جلوگیری کرده و هیچگونه همکاری با رسانه ها نمی کنند.

متاسفانه شرکت های حاضر در این نمایشگاه از حقوق مادی و معنوی خود آگاه نیستند. کافی است یک جستجوی ساده از “هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران” در موتور جستجوگر گوگل انجام دهند و به عمق فاجعه پی ببرند!!! مگر می شود یک نمایشگاه به این بزرگی هیچ خروجی خبری نداشته باشد؟!! اصلا در قبال هزینه هایی که از شرکت ها دریافت می شود، چگونه ممکن است یک رسانه تخصصی از فعالیت های آنان خبری تهیه نکرده و بر خروجی رسانه خود منتشر نکند.

نمایشگاهی که تمامی خبرهای آن به خروجی چند کانال تلگرامی منتهی می شود، و این خروجی ها هیچگونه تاثیری بر موتورهای جستجوگر گوگل نداشته و از قضا در هیچگونه جستجوی تحت وب هم دیده نمی شود، باید فاتحه اش را خواند.

ضعف های اجرایی طی چند سال گذشته باعث شده تا برندهای معتبر تولیدکننده داخلی نظیر گروه انتخاب (اسنوا)، ساموسنگ، ال جی و بسیاری دیگر از برندها در این نمایشگاه حضور نداشته باشند و در عوض بخش عظیمی از نمایشگاه در اختیار قطعه سازان بی کیفتی چینی قرار گرفته بود. برخی از برندهای تولیدکننده داخلی نیز در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» مدعی بودند که مسئولین برگزارکننده نمایشگاه، جای سال گذشته آنان را به برندهای خارجی داده بودند و آنان را که تولیدکننده داخلی هستند به طبقات بالا منتقل کردند، در سالی که قرار بود حمایت از تولید سر لوحه کار همه باشد!!!

البته حضور برندهای خارجی برای برگزارکنندگان سودآوری بیشتری دارد چرا که از تمامی برندهای خارجی، هزینه های غرفه ها به صورت یورو دریافت می شود.

جالب است که پس از هجده سال برگزاری این نمایشگاه اصلا مشخص نیست که سود حاصل از برگزاری نمایشگاهی به این بزرگی در کجا و با اجازه چه کسی خرج می شود. موضوعی که تا به امروز برگزارکنندگان این نمایشگاه از پاسخ به آن امتناع کرده و هیچگونه شفاف سازی در خصوص آن نمی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟