اخبار لوازم خانگی

نظارت قیمتی بر عهده سازمان حمایت است/ نیازمند واردات در کنار تولید هستیم

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص قیمت کالاهای وارداتی و تولید داخل گفت : وظیفه نظارت بر عهده سازمان حمایت است چنانچه می بینیم در حال حاضر قیمت کالاهای وارداتی در بازار چند نرخی بوده و کالاهای تولید داخل نیز لیست قیمت ارائه نمی دهند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو ویژه خبری با اشاره به گرانی چند ماه گذشته در بازار لوازم خانگی کشور گفت : از اوایل اردیبهشت سال جاری بر اساس آمارهای به دست آمده در کالاهای خارجی 150 درصد و در کالاهای داخلی 80 تا 120 درصد افزایش قیمت داشته ایم.

محمد طحان پور در ادامه گفت : اتحادیه لوازم خانگی بخشی از نظارت بر بازار بوده و تمام نظارت نیست چنانکه تمام مشتریانی که شکایت خود را به اتحادیه لوازم خانگی آورده اند به صورت کامل به آن رسیدگی شده و مابه التفاوت از واحد صنفی دریافت و به مشتری شاکی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت : موضوع نظارت بر قیمت بر عهده سازمان حمایت است. تولیدکنندگان می بایست از لحاظ قیمت تمام شده با سازمان حمایت به توافق برسند و سپس قیمت را اعلام کنند که متاسفانه بسیاری از شرکت ها لیست های قیمتی خودرا اعلام نمی کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان داشت : متاسفانه افزایش مواد اولیه تولید باعث رشد قیمت در کالاهای تولید داخل شده است. افزایش قیمت فولاد، مس و بسیاری دیگر از مواد اولیه تولید باعث شده تا تولیدکنندگان داخلی محصول نهایی را با قیمت بیشتر از گذشته به تولید برسانند که همین امر باعث شده تا بسیاری از تولیدکنندگان دچار مشکل شوند.

طحان پور در پایان گفت : نبود برخی از کالاها در بازار باعث بر هم خوردن توازن عرضه و تقاضا شده است. به عنوان مثال توان تولید کولر گازی در کشور وجود ندارد اما ممنوعیت واردات در اینگونه کالاها نیز باعث شده تا دست خریداران از خرید این کالاها کوتاه بماند. چند ماه تا تابستان سال 98 باقی مانده و اگر از ورود این کالاها جلوگیری شود بخش زیادی از خریداران دچار مشکل خواهند شد. بنده معتقدم واردات در کنار تولید باعث ایجاد رقابت خواهد شد و آزادسازی قیمت ها تنها در زمان ایجاد رقابت موثر خواهد بود

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟