سایر خبرها

استخراج اطلاعات از آیفون و گوشی های اندرویدی قفل شده ممکن شد

یک شرکت تجاری مدعی است راهی برای استخراج کامل اطلاعات حساس از هر نوع گوشی های قفل شده و از جمله آیفون ابداع کرده است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت DriveSavers مدعی است این روش برای استخراج اطلاعات از انواع گوشی های هوشمند اعم از اندرویدی و آیفون کاربرد دارد. اما در این میان توانایی آن برای دسترسی به داده های ذخیره شده در آیفون های قفل شده مورد توجه قرار گرفته است. علت این مساله قابلیت ها و تنظیمات امنیتی پیچیده آیفون است که استخراج اطلاعات آن را حتی برای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دشوار کرده است.

خدمات یادشده که بازیابی داده های قفل شده رمز عبور یا Passcode Lockout Data Recovery نام گرفته، برای استفاده کاربران و افراد عادی و نه نیروهای انتظامی یا دیگر صاحبان مشاغل مرتبط با امنیت سایبری طراحی شده است.

شرکت سازنده می گوید این خدمات برای استفاده کاربرانی طراحی شده که کلمات عبور خود را فراموش کرده اند و به علت چند بار تلاش نافرجام برای وارد کردن کلمه عبور امکان باز کردن قفل گوشی را از دست داده اند.

کاربرد دیگر این خدمات به ادعای شرکت سازنده دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی افرادی است که فوت کرده اند.

هزینه استفاده از این خدمات بسیار بالاست و برای بازکردن قفل هر گوشی و استخراج تمامی داده های موجود در آن باید ۳۹۰۰ دلار پرداخت شود. البته این شرکت می گوید گوشی یا تبلت دریافتی را به صورت رمزگشایی شده به افراد بازمی گرداند. این خدمات برای گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز هم در دسترس است.

نظر شما چیست؟