اخبار لوازم خانگی

ابلاغ دستورالعمل رصد کالا به منظور شفاف سازی نظام قیمت‌گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور را به منظور شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار و مصوبات ستاد تنظیم بازار ابلاغ کرد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور را ابلاغ کرد. 

این دستورالعمل در جهت تحقق موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و راه اندازی سامانه های الکترونیکی و هوشمند جدید مورد نیاز برای نظارت بر فرآیند واردات ،‌صادرات ،‌حمل ، ‌نگهداری و مبادله کالا و ارز تدوین شده است.
این دستورالعمل همچنین به منظور شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار و مصوبات ستاد تنظیم بازار که در بند 23 سیاستهای اجرایی اقتصاد مقاومتی بر آن ‌تاکید شده است تدوین و ابلاغ شد.
طبق این دستورالعمل ، کالاهای مشمول طرح رصد کالا در زنجیره تجاری و ضوابط مرتبط با آنها از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین و به اطلاع فعالان تجاری می رسد.
فعالان تجاری حسب مورد باید برای انجام کلیه فعالیت های تجاری برای کالاهایی که اعلام می شود در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.
همچنین ثبت اطلاعات مکان‌های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها ، ثبت اطلاعات تولید ، ‌واردات و صادرات کالا ، ثبت اطلاعات موجودی اولیه ،و‌رود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالیت تجاری صورت گیرد .
این دستورالعمل برای کلیه فعالان تجاری اعم از وارد کنندگان ، تولید کنندگان ، صادر‌کنندگان ؛ شرکتهای پخش ، عمده فروشان و خرده فروشان لازم الاجراست./فارس

انتهای پیام/ 

نظر شما چیست؟