اخبار لوازم خانگی

وسایل آشپزخانه ای که باید آن ها رو دور بریزید

وسایل و تجهیزات آشپزخانه عمر مفیدی دارند که پس از آن دیگر مناسب مصرف کردن نخواهند بود و به دلایل مختلف آسیب زننده هستند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وسایل و تجهیزات آشپزخانه عمر مفیدی دارند که پس از آن دیگر مناسب مصرف کردن نخواهند بود و به دلایل مختلف آسیب زننده هستند.از این رو بهتر است آن ها را دور انداخته و وسایل جدیدی را جایگزینشان کنید.

1.اسفنج های ظرفشویی

اسفنج های ظرفشویی پس از اینکه تکه های غذا در آن گیر کند برای استفاده مناسب نخواهد بود زیرا می توان انواع باکتری و قارچ را می توان در تکه های غذای گیر رده در آن که این باکتری ها ممکناست ظرف دیگر را نیز آلوده کنند.

2.ظروف چینی لب پر شده

این ظروف هنگام شستن یا نوشیدن آب و غیره می تواند پوست شما را ببرد و به شما اسیب بزند.از این رو بهتر است آن ها را دور ریخته و به تهیه ظروف نو فکر کنید.

3.ظروف سرامیکی قدیمی

ممکن است شاهد کمرنگ تر شدن این ظروف و یا کدر شدن رنگ آن ها بوده باشید.این رنگ ها به مرور ممکن است موادی سمی را به غذا و سپس به بدن شما وارد کند که با دور ریختن آن ها می توانید از این امر جلوگیری کنید.

4.گیاهان دارویی

گیاهان دارویی قدیمی نیز تاریخ انقضا دارند که کمتر کسی به این مورد توجه می کند.برگ های این گیاهان پس از مدتی رنگ های خاکستری به خود می گیرند که نشان از غیر قابل مصرف بودن آن ها دارد.

5.توری های غربال کردن

الک یا توری های غربال کردن پس از سوراخ شدن کارایی خود را از دست خواهند داد و ذرات ریز و درشت را به غذای شما راه خواهند داد.حتی یک پارگی نیز کافی است تا کارایی این وسیله از دست برود.به همین دلیل توصیه می شود این وسیله را بیش از این در آشپزخانه تان نگه ندارید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟