اخبار لوازم خانگی

محققان کشور موفق به تولید سیستم‌های هوشمند ساختمان شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیستم‌های هوشمند ساختمان توسط محققان یک شرکت دانش بنیان طراحی و تولید  شد. ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیستم‌های هوشمند ساختمان توسط محققان یک شرکت دانش بنیان طراحی و تولید  شد.

یک شرکت دانش‌بنیان به طراحی و تولید سیستم‌های هوشمند ساختمان در کشور می‌پردازد. این شرکت دانش بنیان به واسطه تسهیلات دریافتی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است کار خود را گسترش دهد، به طوری که به گفته مدیرعامل این شرکت، جمعیت شاغل در آن بیش از ۱۳ برابر افزایش یافته و میزان فروش آن نیز در سال جاری به ۶ میلیارد تومان رسیده است. ضمن آنکه دفاتر این شرکت در کشورهای عراق و عمان نیز آغاز به کار کرده است.

اسماعیل دهقانی، مدیرعامل این شرکت درباره فعالیت شرکت متبوع خود، اظهار کرد: ما در زمینه طراحی و تولید سیستم مدیریت هوشمند ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و هتلینگ فعالیت داریم و اولین کارمان را هم از ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی شروع کردیم.

وی درباره میزان برابری کیفی محصول تولیدی این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: از لحاظ کیفیت و کارایی صددرصد محصول ما با نمونه خارجی برابری می‌کند. این مسئله را برخی از مشتریان فعلی شرکت ما که پیشتر از محصولات خارجی استفاده می‌کردند تصدیق می‌کنند و از کیفیت محصولات راضی هستند.

دهقانی همچنین عنوان کرد: محصول این شرکت کاملا با سلیقه کاربران ایرانی هماهنگ است و این شرکت مطابق با خواسته و سلیقه مشتری، قادر به انجام هرگونه تغییر در محصول خود است.

وی درباره قیمت تمام شده محصول شرکت متبوع خود با مشابه خارجی آن، گفت: از نظر قیمت، محصولات ما قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه خارجی دارد و اصلا قابل مقایسه نیست. قیمت بسته کامل و فول آپشن محصول ما ۱۵ میلیون تومان است در حالی که قیمت متوسط نمونه چینی که ارزان‌ترین، در میان محصولات خارجی به‌شمار می‌آید در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان و بسته کامل آن بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. نمونه آلمانی محصول شرکت ما نیز چیزی در حدود ۱۵۰ میلیون و نمونه آمریکایی آن حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: البته منظور بنده از مقایسه این آمار و ارقام این نیست که بگویم سود ما کم است و آن را ارزان می‌فروشیم بلکه بحث بر سر آن است که ما در شرکت دانش بنیان خود توانسته‌ایم از طریق تکنولوژی و تبدیل سخت‌افزار به نرم‌افزار به سود خوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای شروع کار هیچ بودجه‌ای نداشتیم گفت: سال گذشته با بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، حدود ۶ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم. محصول ما قبل از اخذ تسهیلات، در مرحله آزمایشگاهی و غیرصنعتی بود اما پس از گرفتن تسهیلات روند کار سرعت گرفت و به تولید رسیدیم.

دهقانی افزود: زمانی که تسهیلات را دریافت کردیم حداکثر با سه نفر در شرکت مشغول به کار بودیم اما با دریافت تسهیلات و ورود محصول به بازار، جمعیت شرکت به حدود ۴۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟