اخبار لوازم خانگی

طحان پور:اقتصاد ما به دنیا وابسته است ولی ما راه خود را می رویم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن ابراز نگرانی از آینده اقتصادی کشور ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن ابراز نگرانی از آینده اقتصادی کشور در اوایل سال آینده گفت: اقتصاد ما به دنیا وابسته است ولی ما راه خود را می رویم و اصلا اینگونه نیست که کشوری مستقل هستیم.

محمد طحان پور با اشاره به روند رکودی بازار لوازم خانگی به “صبح و گفت وگو” گفت: «کسبه بیکار هستند و شرکت های تولید کننده و وارد کننده اکثرا به فروش اعتباری روی آورده اند.»
وی ادامه داد: «فروشندگان به صورت سه یا چهار ماهه کالا را به واحدها با تخفیف می فروشند و همین هفته گذشته یکی از سازندگان اجاق گاز، محصولات خود را به صورت اعتباری خوب فروخت.»
طحان پور گفت: «بنده آخر این روند را بد نمی دانم. مردم نیاز واقعی خود را می خرند و فرهنگ زیاد خریدن در حال از بین رفتن است.»
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: «تولید کنندگان با توجه به روند کسادی بازار، مواد اولیه را شرایطی خریداری می کنند ولی برنامه های پیش بینی نشده روی تولید نیز تاثیر منفی گذاشته است و هم اینک نگران بیکار شدن کارگران این حوزه هستیم.»
طحان پور در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: «مردم عموما دنبال برخی کالاهای خاص بودند که هم اینک نیز در پی خرید آن هستند؛ چند برند خارجی نیز در فروشگاه های خودشان توزیع می شود و کلا قیمت ها همچون سابق نیست که فروشنده بگویند اگر امروز خرید کنید، بهتر از فرداست.»
وی تصریح کرد: «ممکن است مردم به فروشگاهی مراجعه کنند و به مشتری اعلام شود اگر امروز بخرید، بعدها گران می شود. این فروشنده بدلیل افزایش اجاره ی خود این حرف ها را می زند. امروز شرایط اینگونه نیست.»
طحان پور گفت: «ما هر حرفی می زنیم از سر دلسوزی برای مملکت است؛ امیدوارم مسئولین حرف های مرا بشنوند. من از اول خرداد نگران هستم که اگر خدای ناکرده مسائلی پیش آمد، یادشان باشد امروز چه اشاره ای کردیم!»
وی افزود: «بنده در حوزه لوازم خانگی نگران نیستم؛ بلکه به طور کل عرض می کنم. برنامه های اقتصادی خاصی در دنیاست که ماهم به آن وابسته ایم. ولی ما راه خود را می رویم و اصلا اینگونه نیست که کشوری مستقل هستیم. ما در هیچ حوزه ای مستقل نیستیم.»/رادیو گفت وگو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟