اخبار لوازم خانگی

۲۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی برای برندگان چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران را همانند سال‌های ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران را همانند سال‌های گذشته با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌کند.

این المپیاد که بصورت سالانه و با هدف شناسایی برترین استعدادهای فنی ایران برگزار می‎شود، اکنون در مرحله ثبت‌نام اولیه علاقه‎مندان برای حضور در چهارمین دوره قرار دارد.

براساس اعلام مسئولان برگزارکننده، چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران در دو مرحله مقدماتی و نهایی پیگیری می‌شود. ثبت‌نام علاقه‌مندان از روز ۲۷ دی ماه آغاز شده و تا پایان روز ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

فرهاد هجرت، مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس با اشاره به موفقیت برگزاری این المپیاد در دوره‎های قبلی و استقبال گسترده علاقه‎مندان گفت: «جدا از حوزه رقابت و سنجش مهارت، تجربه سال‎های گذشته نشان داد که هدف اصلی ما یعنی کمک به اشتغالزایی، در سطح قابل توجهی برآورده شده است.»

به گفته هجرت آکادمی مهندسی سامسونگ در حال حاضر مجهز به پیشرفته‎ترین فناوری‎های روز دنیا شده و آموزش‌های ارائه شده در این مرکز در حد برترین نمونه‎های مشابه است.

آکادمی مهندسی سامسونگ در قالب یکی از پروژه‎های مسئولیت اجتماعی این شرکت و در سال ۹۳ با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تهران افتتاح شد. سامسونگ هدف از افتتاح این مرکز را کمک به آموزش فنی و اشتغالزایی در جامعه اعلام کرد.

در حال حاضر این آکادمی دوره‎های دو تا سه‎ماهه رایگان را در حوزه‌های تعمیر موبایل و تبلت، تعمیر و نصب سیستم‌های صوتی و تصویری، ماشین‌ لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی و یخچال-فریزر برای علاقه‏مندان برگزار می‏کند.

شرکت سامسونگ در حال حاضر در چهار حوزه آموزش، سلامت، محیط زیست و اشتغالزایی  فعالیت‌هایی را در سرتاسر جهان تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهد که در ایران هم این شرکت با راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا برای نابینایان و کم‌بینایان، مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر و آکادمی مهندسی سامسونگ، برنامه‌هایی را برای ارتقا سطح آموزش و اشتغال جوانان ایرانی اجرا کرده است.

سلیمان پاک‌سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور نیز برگزاری این المپیاد و آموزش‌‎های آکادمی مهندسی سامسونگ را گامی ارزشمند در حوزه آموزش‎های فنی دانسته و گفت: «تجربه سه دوره گذشته نشان داد فراگیری این مهارت‎های عملی کمک بسیار قابل توجهی به کارآفرینی و استقلال حرفه‎ای جوانان ما کرده است».

بر اساس اعلام سایت رسمی المپیاد تکنسین‌‎های ایران، این دوره از مسابقات همچون دوره‌های پیشین آن در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه‏های تهویه مطبوع (کولر گازی) و لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی/ساندبار) برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی چهارمین دوره این مسابقات روز جمعه ۳ اسفند، در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان‌ها، بین تمامی ثبت‌نام‌کنندگان برگزار خواهد شد. ۱۰ نفر برتر هر رشته در این مرحله، جواز ورود به مرحله نهایی و عملی المپیاد را دریافت خواهند کرد. این گروه در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه با یکدیگر به رقابت پرداخته و سه نفر برتر هر رشته مشخص خواهند شد.

به گفته مسئولان شرکت سامسونگ امسال به نفرات اول هر رشته ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد. نفرات دوم و سوم رشته‏ها نیز به ترتیب ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

شرکت در المپیاد تکنسین‌های ایران برای عموم کاملا رایگان است و هر فرد تنها مجاز به انتخاب یک رشته است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران و کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری این رویداد به سایت www.samsungtecholympiad.ir یا به صفحه اینستاگرام آکادمی مهندسی سامسونگ به آدرس www.instagram.com/samsungea مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟