اخبار لوازم خانگی

تامین سرمایه؛ ضرورت امروز تولید در صنعت لوازم خانگی ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از اصلی ترین ارکان تولید در هر بخش صنعتی و غیر صنعتی در دنیا، وابسته به ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از اصلی ترین ارکان تولید در هر بخش صنعتی و غیر صنعتی در دنیا، وابسته به تامین سرمایه است. در واقع سرمایه در گردش یا Working Capital یک اصطلاح رایج در علوم مدیریت مالی و حسابداری است که می‌تواند امکان نقدپذیری برای یک فرد یا یک کسب و کار را نشان دهد.

بخش تولید در کشور وابستگی شدید به مواد اولیه وارداتی دارد. گرچه این موضوع یک اتفاق عجیب و غریب نیست چراکه در تمامی دنیا، پیشرفته ترین کارخانه های تولیدی نیز تمام نیاز خودرا در داخل کشور تامین نمی کنند.

نوسانات شدید ارزی باعث شده تا به یکباره حجم سرمایه در گردش شرکت های تولیدکننده به دلیل کاهش ارزش پول ملی با روند نزولی بسیار شدید همراه شود. قیمت مواد اولیه که با نرخ ارز محاسبه می شد، با آغاز مجدد تحریم ها هم دست نیافتنی شده و هم گران!!!

وزارت صنعت به عنوان متولی حوزه صنعت در کشور باید هرچه بیشتر تلاش کند تا کشتی بخش تولید کشور به گل ننشیند، هدفی که کشورهای غربی در پس این تحریم ها به دنبال آن هستند. اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم، صنعت لوازم خانگی یکی از بخش های مهم کشور است که می تواند در رشد اقتصادی کشور نقش اساسی ایفا کند.

رضا رحمانی، وزیر صنعت در همین خصوص گفت : صنعت لوازم خانگی برای ما بسیار مهم است و در حوزه لوازم خانگی و تولید بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تاکید داریم.

وی گفت : امسال نیاز تأمین سرمایه در گردش در تولید به دلیل شرایط ویژه اقتصادی بیشتر شده است؛ بنابراین قرار شد ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق شود.

بخش تولید با شعار و آرمان‌گرایی پیش نمی رود و باید مدیریت جهادی و عملیاتی در آن وجود داشته باشد. نیاز اول تولید سرمایه است و اگر میخواهیم در شرایط جنگ اقتصادی پیروز میدان باشیم باید چتر حمایتی را روی سر تولید نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟