سایر خبرها

آغاز ایجاد ۸۷ هزار شغل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌بینی کرد با بسته اشتغال‌زایی که این وزارتخانه ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌بینی کرد با بسته اشتغال‌زایی که این وزارتخانه از هفته آینده و با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه می‌دهد، بیش از ۸۷ هزار شغل برای جوانان ایرانی ایجاد خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی، در سمنان از این استان به عنوان معبر و گذرگاه عبور مردم ایران به مشهد مقدس نام برد و افزود: جاده‌های استان سمنان که از پرترددترین محورهای کشورند، این ظرفیت را دارند که تا پایان سال ۱۳۹۸ تحت پوشش اینترنت نسل ۴ قرار گیرند.

تنها ۳ درصد روستاهای ایران فاقد اینترنت‌اند

وی با بیان این‌که تنها سه درصد از مجموع ۶۴ هزار روستای کشور فاقد اینترنت است، به ایجاد زیرساخت‌های این حوزه در دولت دوازدهم و در چند سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: ۳۶ درصد روستاها در ابتدای مسئولیت بنده از امکانات ارتباطی برخوردار بودند که هم اینک این رقم به ۶۶ درصد رسیده است.

آذری‌جهرمی گفت: ۱۱۰۰ روستا در کشور از جمله دو روستای استان سمنان که فاقد هرگونه پوشش ارتباطی بودند، در روزهای اخیر و به مناسبت چهل سالگی انقلاب به صورت همزمان از پوشش ارتباطی مناسب بهره‌مند شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که هیچگاه از اعتماد به جوانان ضرر نکرده‌ایم اظهار کرد: علی‌رغم الزامات قانونی درخصوص جوان‌گرایی، متأسفانه هنوز این مهم به صورت کامل اجرایی نشده و مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان این‌که باید به این باور برسیم که به جوانان اعتماد کنیم گفت: باید در سطح کشور نهضت جوان‌گرایی ایجاد شود. البته این مهم را هم نباید از نظر دور داشت که جوان‌گرایی فرآیندی است که برای تحقق اهداف آن باید برنامه و راهبرد داشته باشیم.

آغاز ایجاد ۸۷ هزار شغل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از هفته آتی

آذری جهرمی از برنامه‌ریزی برای اجرای یک طرح سراسری اشتغال‌زایی در این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: قرار است که این طرح سراسری با بهره‌گیری از تیم‌های فناور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل کردند اظهار کرد: اولین پارک توسعه دیجیتال روز گذشته در مشهد افتتاح شد و تا هفته دولت سال آینده، پارک‌های دیجیتال در ۱۰ استان دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

او پیش‌بینی کرد که با بسته اشتغالی که این وزارتخانه در هفته آینده با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایی خواهد کرد، بیش از ۸۷ هزار شغل برای جوانان ایجاد شود.

وی از تغییر رویکرد به حوزه اشتغال در این طرح خبر داد و افزود: در مشاغل جدیدی که قرار است ایجاد شود، مبنا بر بهره‌مندی از توان فکری و خلاقیت جوانان است و نه استفاده از منابع زیر زمینی و معدنی.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ۱۲۴۲ شهر از اینترنت 3G و ۴G برخوردارند به زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶۶ درصد از روستاهای کشور مجهز به اینترنت پرسرعت هستند.

ثبت‌نام تلفن ثابت از سر گرفته شد

آذری جهرمی، با بیان این‌که در سرعت و کیفیت ارتباطات به نسبت کشورهای منطقه در وضعیت مطلوبی قرار داریم، تصریح کرد: از ابتدای فعالیت در تولید اپلیکیشن موبایل تا سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۵۰ هزار اپلیکیشن موبایل ایرانی تولید و روانه بازار شده است.

وی با بیان این‌که نرخ رشد ترافیک داخلی تا پایان آذرماه ۳۱۷ درصد بود اضافه کرد: در حال حاضر مجموع ترافیک داخلی کشور ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین از آغاز ثبت نام تلفن ثابت خبر داد و اظهار کرد: در سراسر ایران، ثبت نام تلفن ثابت از سر گرفته شده و حداکثر تا مدت شش ماه آینده این خطوط جدید به متقاضیان واگذار خواهد شد.

او از رشد قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌ها خبر داد و افزود: تحولات بسیاری در حوزه تکنولوژی و فناوری ایجاد شده که این رشد و توسعه کاملاً برای مردم مشهود و ملموس است.

وی، با اشاره به مصادیقی از این پیشرفت‌های ملموس ادامه داد: امروز ارتباط پزشک و بیمار، آنالیز فعالیت‌های کشاورزی و بسیاری دیگر از خدمات توسط تکنولوژی‌های نوین فناوری به مردم ارائه می‌شود. البته تحولات انجام شده در این حوزه، علی رغم همه پیشرفت‌ها، همچنان در مرحله پایه است و بدون تردید راه درازی در این مسیر در پیش رو داریم.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟