سایر خبرها

صدور مجوز برای واردات کالاهای اولویت‌دار بدون رعایت سقف و سابقه واردکننده

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  محمدرضا مودودی، با اشاره به درخواست بخش صادراتی کشور برای رفع تعهدات ارزی خود ضمن ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  محمدرضا مودودی، با اشاره به درخواست بخش صادراتی کشور برای رفع تعهدات ارزی خود ضمن بیان مطالب فوق افزود: با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با عنایت به صورت‌جلسه کمیته بازرگانی ستاد تنظیم بازار که در مورخۀ 11 بهمن سال جاری ابلاغ شد، انجام واردات در مقابل صادرات در سامانه جامع تجارت و سامانه نیما امکان‌پذیر شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان ساخت: صادرکنندگانی که می‌خواهند از ارز صادراتی خود برای رفع تعهد ارزی اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند، می‌توانند به تشخیص رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه نسبت به واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف ارزشی واردات اقدام نمایند.

وی همچنین برای صادرکنندگان، صبغۀ  وارداتی را ضروری ندانست و گفت: در مورد ثبت سفارش‌هایی که کالا در گمرکات موجود است و ارز آنها تأمین شده است نیز رعایت سقف و سابقه واردات ضروری نیست و سازمان‌های صمت استانی موظف هستند در اسرع وقت با اجرای این ضابطه نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سازمان مربوطه اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز می‌توانند با استفاده از داده‌ها و اطلاعات قبض انبار و بارنامه می‌توانند انجام سستمی این فرآیند را امکان‌پذیر و عملیاتی سازند./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟