اخبار لوازم خانگی

بازار لوستر، بلور و چینی با کمبود کالا مواجه نیست/محصولات ایرانی به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر گفت: به دلیل تفاوت قیمت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر گفت: به دلیل تفاوت قیمت ریال و دلار، درصورتی که تامین مواد اولیه برای این صنعت به آسانی انجام شود، محصولات ایرانی توان ارزآوری مناسبی برای کشور خواهند داشت.

احمد رحمانی در رابطه با وضعیت بازار لوستر، بلور و چینی، اظهار کرد: بازار با کمبود کالا مواجه نیست و تنها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید و واردات، قیمت محصولات افزایش و قدرت خرید مردم کاهش یافته است و این در حالی است که فعالان سطح شهر بر آن هستند تا با ارائه تخفیف و افزایش تنوع محصول، بازار جذابی را برای متقاضیان فراهم کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر بیان کرد: بازار از نوسان قیمت ارز تبعیت می‌کند و این موضوع در یک سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را به دنبال داشته است که این رشد قیمت ارز بر مواد اولیه تأثیرگذار بوده و عاملی شده تا مواد اولیه به سختی تأمین شود. تولیدکنندگان بیش از ۷۰ درصد تولیدات و مواد اولیه خود را تا به امروز به بازار عرضه کرده‌اند که اگر مشکلات خرید و ترخیص کالا رفع شود تولیدکنندگان می‌توانند با تکیه بر توان و نیروی انسانی خود تولیدات قابل توجهی را به بازار عرضه کنند.

وی در رابطه با افزایش قیمت محصولات تاکید کرد: به دلیل آنکه آنچنان تقاضایی برای لوستر وجود ندارد، قیمت این محصول نسبت به یکسال گذشته افزایش چشمگیری به خود نگرفته و تنها محصولات چینی، بلور و کریستال رشد قیمتی به ثبت رسانده‌اند.

رحمانی با تاکید بر این‌که تقاضا در بازار بسیار کم است، اظهار کرد: فروشندگان تنها برای پاسخگویی به نیاز مشتری به خرید و تأمین محصول می‌پردازند، اما رشد قیمت‌ها عاملی شده تا حجم خرید عرضه‌کنندگان سطح شهر به شدت کاهش یابد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر یادآور شد: بررسی‌ها نشان از آن دارد که رشد قیمت محصولات با رشد درآمدی متقاضیان یکسان نیست و عملاً مشتریان از رشد قیمت‌ها عقب مانده‌اند.

وی کیفیت محصولات ایرانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: محصولات ایرانی به کشورهای همجوار و آسیای میانه صادر می‌شوند و تجار کشورهای عرب به دلیل تفاوت قابل توجه ریال و دلار خواهان خرید محصولات ایرانی هستند که اگر مواد اولیه به راحتی و در اسرع وقت تأمین شوند می‌توان حجم قابل توجهی از این محصولات را به دیگر کشورها صادر کرد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟